Har haft min Magic i snart 3 veckor & e supernöjd förutom några småsaker.. Men nu har jag stött på ett problem.. jag har haft handsfree/headset med sladd & har spelat musik utan problem. igår när jag kom hem drog jag ur headsetet ur telefonen direkt jag avslutat ett samtal & klev innanför dörren, sen rörde jag varken headset eller telefonen under hela kvällen, men idag när jag skulle ringa så upptäckte jag att telefonen inte ens kände av headset.. jag har original headset som följde med & har även ett htc rce-100 med volym & uppspelningsknappar mm.. men inget vill detectas. tycker detta e skumt då jag brukar vara försiktig med att dra ur & sätta i sladden.. kan detta vara ett mjukvarufel eller vad kan det bero på? har ytterst svårt att tro att kontakten i telefonen har skadats. tacksam för svar. mvh Peter
Jag har haft exakt samma problem med min HTC Magic. Fruktansvärt frustrerande!Jag undrar om det beror på dåliga headset eller mjukvaran som du säger. Problemet är att telefonen inte känner igen vissa headset, medan andra går bra. Det vita som följde med fungerar utan problem, likaså ett annat som min bror har haft till sin HTC Touch Pro. Däremot fick jag problem med RCE-100 som jag köpte nyligen. Det funkade bra en vecka och sedan vägrade telefonen att känna igen det trots att jag inte rört headsetet. "Lösningen" för mig var att gå tillbaka till butiken och få ett nytt headset vilket telefonen nu faktiskt känner igen, men problemet den här gången är att ingen av knapparna fungerar! Jag har också märkt att det ibland glappar i kontakten om man rör på den. Fram tills att jag läste ditt inlägg trodde jag att problemet var specifikt för min telefon eller RCE-100, men tydligen inte... I samband med problemet med det första RCE-100 var jag också i kontakt med en kille på HTC Europe och han ville att jag skulle skicka in telefonen på reparation. Detta blev aldrig av dels eftersom jag nyss fått telefonen (skulle kännas grymt surt att behöva skicka iväg den direkt) och dels eftersom alla andra headset jag testat fungerat. "Skönt" att veta att jag inte är ensam om problemet, men det suger inte mindre för det tyvärr Kommer att få ytterligare ett nytt headset nu i veckan, och om det fungerar - och i så fall hur länge återstår väl att se...
Tack för ditt svar! kändes skönt att veta att man inte var ensam. men grejen är att mitt vita som följde med oxå har slutat detectas... helt skumt det var tur att jag köpte ett bluetooth headset på clas ohlson för 295kr iaf.. så man har nåt att lyssna igenom