Har 2.2 på andoird men...

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Sebnikovski, Dec 23, 2010.

1. Sebnikovski

Sebnikovski Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

God jul gott folk!
    Är ny på forumet och har läst runt på google o fixat apps fram o tbx så är *lite* insatt i hur min sgs fungerar!

Men jag har vissa problem med den fortfarande som jag tänkte jag frågar här innan jag sätter mig o läser i 8 timmar, och frågar om någon har varit med om samma saker..

Har alltså android 2.2 och "basbandsversion // ROM?" I9000XXJP3, vet inte om det är en beta eller ej?
    Denna version fanns på telefonen augusti alltså innan 2.2 släpptes till de andra HTC tom SGS tror jag. Telefonen misstänker jag var importerad från tyskland FYO:P

Problem:
    -Klockan synkas ej, slumpvis ställer klockan om sig några minuter, när de väl händer så händer de flera gånger i rad..

-Google maps hittar inte min position, fast en app "gps-status" hittar min position direkt och kan länka denna vidare till google maps:/

-Av rent hets på knappar så hänger sig telefonen, tex om man väntar på en sak och trycker avbryt så får den flipp och tar 1min innan den låses upp..

Någon som varit med om liknande på denna ROM? Bör man installera en ny ROM? går det, hur, var??:D

OT: Någon som provat UAE4droid, en Amiga emulator? Kanske provat wiimotecontroller, som funkar med sgs? Läste att det berodde på att sgs har en för "ny" bluetooth för den nuvarande versionen?

Det är några punkter som jag vill ha fixat men det är ganska svårt att hitta ett relevant svar, så jag undrar helt enkelt om någon är kunnig i allt, eller något av punkterna!!

Är tacksam för konstruktiva svar med en lika bra struktur som min lilla analys;) Jag får en känsla av att detta beror på ett o samma fel som inte jag lyckas hitta på google:/

/Seb

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Sebnikovski likes this.
  3. Sebnikovski

Sebnikovski Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tusen tack för svaret! Verkar som detta beror på 2.2 "fusk-versionen" :)
    Får helt enkelt återställa telefonen då på något sätt o fixa ett nytt:P
    För uppdatera programvaran genom kies funkar inget vidare...

God jul!