Har android fortfarande leveransproblem av sms?

Diskussion i 'Allmänt' startad av masterful, 4 okt 2010.

1. masterful

masterful Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ägt min htcHero i drygt ett år nu och vill minnas jag läste då att en hel del hade problem med sms som aldrig kom fram till mottagaren. Upplevde aldrig att jag hade dessa problem men senaste veckorna har varit riktigt diffusa.

Minst tre sms jag skickat senaste veckan har aldrig nåt sin mottagare.
    Min sambo har en x10 minipro och har skickat ett sms och ett mms som aldrig nått fram till mig.
    Min kompis också med en x10minipro skickade ett sms i lördags som aldrig kom fram till mig.
    Jag kör med 2.1 orginalromen och telia som operatör.
    Förstår heller inte att det ska vara så svårt att implementera funktionen att man får en leveranskvittens på att mottagaren verkligen fått smset precis som alla äldre telefoner kunde utan problem.
    Fler som har problem med ej levererade sms?

2. windmark

windmark Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har aldrig haft några problem med det, och då jag smsar relativt mycket är det som precis med vilken annan telefon som helst. När vi pratar leveransrapport så vet jag att Handcent sms har möjlighet att aktivera det. Finns troligen fler appar med det också.

3. masterful

masterful Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jo jag har handcent och har leveransrapport aktiverat men har inte fått en enda leveransbekräftelse på ca 2000 sms.

4. windmark

windmark Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är då konstigt. För mig är det bara att gå in under Inställningar -> Mottagna meddelanden -> Kryssa för allt roligt. Och under Inställningar -> Notifieringar -> Skickat notifieringar för att få dubbel försäkring :)
    Konstigt om det inte fungerar för dig, då får du ominstallera appen tycker jag. Eller skicka bugrapport till utvecklaren

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Aldrig hört faktiskt. MMS däremot men det beror ju på att man inte lyckats ställa in MMS-inställningarna som man bör. Men nu när jag installerade 2.1 funkade det ifrån början utan problem!