Fråga: har Cognition 1.51 installerat nu skulle vilja byta till MIUI från miuiandroid.org

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Sanna, 20 nov 2011.

1. Sanna

Sanna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

total ny på detta behöver lite hjälp, har googlat och sökt här på forumet inte hittat något som hjälper mig.. samt har dyslexi så..

har Cognition 1.51 installerat nu skulle vilja byta till MIUI från miuiandroid.org

hur gör jag lättast backupp på mina program och sådant samt återställer efter MIUI är installerat?

samt fråga hur får jag in SiyahKernel 2.1 på mobilen min sedan? Hoppas någon snäll person kan förklara för mig..

2. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    du går in i Clockworkmod recovery väljer backup and restore, välj backup, sedan wipe data/factory reset, sedan väljer du install zip from sdcard och väljer MIUI zip filen,efter det flashar du kerneln på samma sätt du flasha MIUI filen.

Last edited: 20 nov 2011
  3. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Nja, det är ju en full backup om man går in i recovery och återställer man den så försvinner ju MIUI igen. Jag förmodar att du bara vill ha backup på apparna o.s.v. I så fall får du köra in Titanium Backup. Då kan du välja vad du vill backa upp och sedan återställa efter du har installerat MIUI.

När det gäller Siyah så är den inte helt kompatibel med MIUI. Finns en del retliga småbuggar så som att ett meddelande om USB-debugging inte går att stänga av när man kopplat telefonen mot datorn. Då måste man boota om så försvinner det. Dessutom "försvinner" ofta det externa SD-kortet när man kopplat mot datorn. Bara att boota om igen.

För övrigt funkar Siyah och den är bra om man vill ta en ful backup på MIUI i recovery mode. Det funkar nämligen inte med standard kernel.