Har det blivit bättre och vad ska man välja?

Diskussion i 'Allmänt' startad av hillsideharry, 18 dec 2010.

1. hillsideharry

hillsideharry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej

Kanske blir en sån här tråd som alla bara kommer svara att jag ska läsa på forumet istället för att fråga frågor som redan besvarats... men jag gör ett försök.

jag har försökt mig på android en gång tidigare med lite halvtaskigt resultat, hade en spica som var allmänt seg och tråkig. Trotts detta har jag blivit sugen på att ge det ett försök till eftersom jag är sugen på en bra smartphone och iphone känns helt ointressant, men vad i all världen ska man välja?

Det står nog främst mellan Desire HD och Galaxy S.

Desire HD:n tilltalar mig väldigt på grund av den stora skärmen och sense men jag är lite orolig för ljudkvaliteten vid samtal och den det dåliga batteriet.

Galaxyn verkar vara betydligt bättre när det gäller både batteri och ljudkvalitet men jag är lite rädd för Samsung efter spican.

Sen tror jag Desire Z skulle vara trevlig också men jag gillar verkligen inte när såna där slidelösningar är rangliga och det har jag fått intrycket av att dom är på Z:n.

Är det någon som har några synpunkter på dessa modeller eller har jag rent utav missat nån snajsig modell?

2. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köp en Nexus S, tvivlar på att du kommer bli missnöjd med den.

Vet inte när du köpte din Spica, men har onekligen hänt mycket på kort tid med Android. Market har fått sjukt många bra program och spel på sistone och kommit många bra funktioner till OS:et i och med 2.0 fram till 2.3 som är den senaste versionen.

Desire HD, Desire Z och Galaxy S är alla bra telefoner, men Nexus S har både bättre hårdvara och den kommer få systemuppdateringar mycket, mycket snabbare eftersom det är en Google-telefon.

3. se33

se33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om du inte vill vänta på Nexus S så finns ju Galaxy S redan ute. Dom ska ha väldigt liknande hårdvara (nästintill identisk) men Nexusen kör vanilla android, får uppdateringar först vilket kan ses som positivt, spelar det ingen roll för dig kan du lika gärna köpa galaxyn ;)

Har själv en Galaxy S och är riktigt nöjd nu efter 2.2, innan var den nära att flyga i väggen men jag var tålmodig och nu är det den bästa lur jag haft :)

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag skäms nästan när jag säger det här men kolla på en Windows Phone 7.

Där snackar vi allt förutom segt!

Skall titta på en själv nu till jul. Kanske en julklapp till mig själv :)

5. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag skulle nog också vilja rekommenderar galaxy s, efter 2.2. 1 uppdateringen är den den absolut bästa telefonen som finns på marknaden idag! Och kommer nog att vara det ett bra tag till!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Vet inte vad för plattform du kommer ifrån nu, men jag gick från windows 6.5 till Android i april. Ett otroligt lyft. Det finns bara ett program jag saknar fortfarande och det är OneNote. Men det är ju givetvis stor skillnad på 6.5 och 7.
    Men jag måste säga att utvecklingstakten på Android är vansinnig i jämförelse. Det har hänt så galet mycket sedan i våras.

7. hillsideharry

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, Galaxy S verkar vara det vettigaste valet... även om desire HD:n lockar en hel del också.

hur är användarupplevelsen i jämförelse med spican? Är touchwiss (eller vad det nu heter) ett bra alternativ till sense?

8. hillsideharry

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Windows Phone 7 verkar ju också vara väldigt snabbt och smidigt men jag tror att jag skulle irritera mig väldigt på att alla memnyer är på engelska... vet inte varför men det känns lite störande.

9. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    om du kan vänta lite längre så skulle jag rekommendera LG optimus 2x. dubbla kärnor osv. finns lite information på swedroids starsida. finns även lite er utförligt om den på LG hemsida. dock inte på LG:s svenska sida. Kolla in den.

10. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Program- och spelutbudet är väl ingen höjdare på Windows Phone 7? Skulle vänta med att köpa en sådan telefon tills mer kommer.

Annars tycker jag UI:t är ruskigt tråkigt, men det är väldigt personligt.

11. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Desire HD är en ruskigt bra telefon, jag valde den över SGSn pga skärmen, blixten och alu-konstruktionen...

EDIT: Glömde tillägga att bättre samtalskvalitet än i DHDn har jag nog inte varit med om...

12. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Shame on you!