Har du 2-stegsverifiering på ditt gmailkonto? Kolla här!

Diskussion i 'Allmänt' startad av DreamHawk, 14 sept 2011.

1. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Här kommer en liten heads up till alla användare med Tvåstegsverifiering!

(flytta topic om malplacerad.)

Jag har detta, samt grafiskt lösenord på telefonen. Som många av er vet kan telefonen låsas efter för många försök. Eller ja, du får logga in på ditt konto.
    Detta hände mig idag, min dotter fick tag på luren och envisades med att komma in.
    Försökte då slå in mina uppgifter, men fungerade inte, började bli lite bajsnödig här.

Efter några felaktiga försök, testade jag med ett alternativt konto utan 2stegsverifiering. Tacka gudarna för att det fungerade.

Så, om du har grafiskt lösenord på din telefon, samt 2-stegsverifiering, lägg till ett extra konto som du kan låsa upp telefonen med. Ifall ifall.

Detta var dagens tips... Förhoppningsvis råkar jag inte ut för något sånt här igen xD

Sent from my Nexus S using Tapatalk

MaXmeOliver gillar detta.
  2. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Vet inte om jag förstår ditt problem rätt, mina erfarenheter kanske kan vara av intresse i vilket fall som helst:

Kör med tvåstegsverifiering. När jag uppdaterat från Android 2.2 till 2.3.3 fungerade inte tvåstegsverifiering. Hade dock sparat de engångskoder man får när man börjar med tvåstegsverifiering. Loggade in från en dator, stängde av tvåstegsverifiering och kunde senare starta det igen.

Bra att tänka på: Spara engångskoderna, stäng först av tvåstegsverifiering innan du gör något som kan sabotera det.

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag har inget problem, det är en liten heads up till alla med 2-stegsverifiering...

Jag har 2-stegsverifiering, och jag har lagt till min telefon i mitt Google-konto att kunna "logga in" på t.ex Market, utan att köra med verifiering.
    Om man loggar in på Market med sitt @gmail-konto, så måste man ju slå in sitt verifieringskod egentligen, men Market har inget stöd för det, och då måste man lägga till sin telefon på kontot för att det ska fungera ändå.

Detta verkade inte fungera när min telefon hade låst sig. När det grafiska lösenordet slagits fel för många gånger, så ska man logga in med sitt gmail-konto... Detta fungerade INTE för mitt konto med 2-stegverifiering.
    Men jag har ett par alternativa gmail-konton registrerade på telefonen, utan 2-stegverifiering, dessa fungerade för att logga in i telefonen igen.

Så har man ETT gmail-konto på telefonen, OCH detta har 2-stegverifiering, OCH någon slår fel grafiskt lösenord på telefonen för många gånger. Så är du troligen fucked...

Om du inte loggar in med engångslösenorderna och tar bort 2-steg. Då kan det iofs fungera..

Men det är bara en heads up.

4. Pennywiser

Pennywiser Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan allihop.
    Min son har låst min Dmtech 726H platta - För många försök med grafiskt lösenord och jag kan inte låsa upp den via google kontot...för wifi är avstängt på plattan så den kommer inte ut på nätet. Jag fick en download från Netlogic som ska uppgradera mjukvaran och det ingick ett program. men programmet säger att den inte hittar nån firmware som ska ingå i denna download. Hjälp!! Hur får jag igång plattan? För inte ska jag behöva köpa en ny? :(