Har du också varit en Apple-fanboy?

Diskussion i 'Off Topic' startad av saftmaskin, 4 feb 2013.

  1. saftmaskin

    saftmaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Många här har säkert aldrig varit en Apple-fanboy eller aldrig ens ägt en iPhone. Jag har ägt 4 olika och var en fanboy länge. Jag hade sedan en krisperiod och nu är jag istället Android-fanboy dock mer objektiv än tidigare.

    När jag var Apple-fanboy så hade jag bland annat följande åsikter:

    * Alla beslut Apple gör är rätt beslut, för Apple vet alltid bäst. Inget Flash? Då är det bättre utan. Ikonskärm utan widgets? Widgets är onödiga. Om man inte helt förstår varför Apple tog ett visst konstigt beslut, så fanns det såklart en bra baktanke och plan bakom man inte vet om ännu.
    * Apple tänker endast vad som är bäst för dig som kund, därför gör de en egen Pin dock connector eftersom MicroUSB har mindre funktionalitet. Det är därför de gör Facetime/iMessage som är överlägsna tidigare video-tjänster då de är intergrerade och mer användarvänliga.
    * Apples hörlurar är de enda på marknaden som är sköna och passar örat perfekt.
    * Det tar två touch-svep upp och ner på en konkurrerande smartphone/tablet för att avgöra att "iOS-känslan" inte finns där, och produkten kan avfärdas helt.
    * Känslan att vara 100% nöjd infinnes hos en iPhone eftersom allt är perfekt från hårdvaran till mjukvaran. Ingenting behövs confas eller ändras på eftersom allt är perfekt från början. Om man är tvingad att testa en annan telefon, tex en Galaxy S3 så mår man dåligt över hur rörigt och laggigt gränssnitt det är helt utan någon designtanke redan efter 2 sekunder. Bäst är att aldrig ens peta eller ens titta på konkurrerande telefoner som aldrig kan komma i närheten av iPhone.

    Så jag undrar. Är det fler här inne som gått ifrån att vara en inbiten Apple-fanboy men nu älskar Android? Och har ni själva använt följande argument som jag skrev ovan?
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det här känns nästan som någon som kommer ut inne ifrån valfri sekt :D

    Inget illa ment men fick lite samma vibbar.
     
  3. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Aldrig ägt en iPhone, men blir nästan förbannad när jag läser dina f.d. åsikter. Kan dock inte riktigt förstå hur man kan bli så hjärntvättad.
     
    Last edited: 5 feb 2013
  4. Kung

    Kung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    ja, mitt inlägg verkade tydligen försvinna så jag skriver med ord ist.

    Apple Suger
     
  5. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Skulle just till att tacka dig för det intressanta inlägget. Men det går ej.
     
  6. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Ios enheter har överlägsen touch–känsla och respons, suveräna appar och bra kamera... men jag tröttnade på "kluttarna" i rutnät och det låsta systemet. Försök tex att leta rätt på en liten fil i systemet och bifoga i epost.... Bra och dåligt med allt men nu gäller android för mig då det känns mer kompetent och jag gillar telefoner med stora skärmar.

    Skickat från min LG-P760 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 6 feb 2013