Fråga: har en fråga gällande batteri.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av SirBira, 21 sept 2012.

1. SirBira

SirBira Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå!

Då jag inte är helt nöjd med batteritiden på min nya galaxy s2 så googlade jag runt lite och såg att det finns s2 batterier på 3500Mah (vilket är nästan dubbla än originalbatteriet) som säljs relativt billigt. Tror ni detta batteri på 3500Mah kan skada telefonen på något vis? Ex kortslutning eller nåt sånt? har googlat runt lite och folk verkar nöjda med batteriet som ger nästan dubbel batteritid, men finns väl alltid en risk att något kan gå fel? Då detta batteri på 3500Mah är dubbelt så stor så får man en ny batterilucka som är anpassad för den nya storleken. Vågar man chansa?

/Mvh

2. droidmaker

droidmaker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du någon länk till batteriet?

3. Fisherman.

Fisherman. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Vad jag har hört så är det bs att de är 3500mah, extended batterikit med 2100mah är det enda jag skulle lita på.

4. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

+1

dessutom bli telefonen otymplig med ett fläskbatteri. Bättre att köpa ett mindre och en laddare som man kan ladda det i utan att ha det i telefonen och byta mellan batterierna.

5. SirBira

SirBira Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så ni tror alltså inte att dessa 3500Mah batterier är nå mycket bättre? Har inga problem med att mobilen blir tyngre och tjockare.

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Som sagt var... 3500 är bara lurendrejeri, kör på Samsungs egna Extended Batteri Kit.

7. inact_0030

inact_0030 Guest

För mig var det också så att jag tyckte inte att det skulle göra något om luren blev lite tyngre med Samsungs original extended kit. Det ger längre batteritid, men jag använder det bara i nödfall eftersom jag inte alls i praktiken gillar den ökade vikten när den ligger i fickan!
    Jag ångrar att jag inte bara köpte ett vanligt batteri att ha i reserv. Jag har ju så klart en laddare att ladda batteriet löst i, den kostade under 100 kr på någon web site som jag inte kommer ihåg vad den hette.

8. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Vem i all världen MÄRKER ens den lilla viktökningen av ett batteri som är typ... 2mm tjockare? Den väger väl inte extra mer än ett sånt där jättelitet smörpaket typ? http://4.bp.blogspot.com/_H7sGJ6eezsY/S_KSezt4dgI/AAAAAAAAAk0/2NDJpKD8ZKQ/s1600/DSCN2216.JPG

9. inact_0030

inact_0030 Guest

Ja, eftersom du frågar så får jag väl upprepa att JAG märker det! :)

Det är en uppfattning man kan ha att en viktökning inte kan verka så stor, men när luren ligger i bröstfickan märks den lilla ökningen faktiskt. Man kan naturligtvis vänja sig, men jag gjorde inte det. Du får helt enkelt acceptera det, hur svårt det än kan vara för dig. ;)

10. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Inbillning kan man dö av, men men, jag accepterar det till fullo min kära medmänniska :)

11. inact_0030

inact_0030 Guest

Arrogans är nog ett bättre ord för din ton. :(

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Skojar du? Världens känsligste människa?