Fråga: Har ett gäng frågor.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av spirry, 9 dec 2011.

1. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjena. Har nyligen precis införskaffat en S2. Helt nykär, men jag har naturligtvis ett gäng frågor, jag har sökt på forumet och kollat men inte hittat exakt vad jag letar efter, om svaren finns så ber jag om ursäkt och hoppas att ni kan peka mig dit.

Så min första fråga är; Min telefon är inte köpt från Sverige, och är en telefon anpassad för den Franska marknaden (Tror jag det var), går detta att ändra på något sätt?

Vidare så satt jag och kollade på Samsung I9100 Galaxy S II Firmwares. på senaste firmwares för mobilen. Finns det någon som kan redogöra för vad CSC? Jag ser massor av olika som exempelvis

CSC - XEN
    CSC - XEF
    CSC - OXXKI2

osv... Och folk nämner ofta olika CSC i sammanhang om hur bra deras telefon fungerar, men vad är egentligen CSC?

Sista frågan jag har för nu är, jag vill roota min telefon. Detta har jag klart för mig hur jag gör, men vad jag undrar är; Behövs det en speciell kernel för min firmware? Exempelvis; Behöver jag en viss kernel för I9100XWKDD jämfört med I9100XWKJ2 osv.

Jag skulle också uppskatta om vet någon resurs (Wiki etc) där man kan lära sig allt detta plus mer!

Tack på förhand för er tid.
    MVH

Last edited: 9 dec 2011
  2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

CSC är regions/operatörs baserad och de tre bokstäverna bestämmer då vilken.

Det behövs ingen speciell kernel för att rota utan det är bara att köra på med de guider som finns.

3. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Vill du inte byta kernel kan du e Roota med doomlords metod på xda, så slipper man flasha nånting.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk