Har försökt nå dig 1 gång!

Diskussion i 'Blade' startad av Joln123, 3 jul 2011.

1. Joln123

Joln123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varje dag händer det att någon försöker ringa mig men de kommer direkt till mobilsvar och jag får ett sms en minut senare att det numret har försökt mig. När det händer har jag täckning och jag gör ingenting med mobilen. Vad är fel?:ehm:

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Kanske värt att prova att tvinga mobilen till 2g-näten ett par dagar för att se om det hjälper, den kanske växlar till och från och det blir nå strul? Ingen aning, bara spekulerar helt vilt, men kanske värt ett försök för felsöknings skull...

3. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har varit med om exakt samma sak idag!

Rolig historia faktiskt. Jag sitter hemma, en söndags kväll. Väntar på mamma o pappa som kommer hem från landet med matvaror och så. Självfallet sitter jag blåögd och väntar på deras samtal samtidigt som jag spelar. Mitt uppe i mitt "spelande" sparkar min pappa in dörren och skriker "FÖR I HELVETE ALEX SITTER DU OCH SPELAR?!!? JAG HAR JU RINGT DIG TRE GÅNGER! UT OCH HJÄLP DIN MAMMA MED PÅSARNA!!". Jag sket på mig.

Hund gillar detta.
  4. BOT

BOT Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade samma problem me min. folk kom säkkan fram. 11st sms med folk som försökt nå mig på 2dagar. skit telefon.

5. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Visst skulle det kunna vara mobilens fel ja men jag tror snarare det beror på omständigheter. När ni upplevde dessa fel körde ni telefonen på 2G eller 3G?

6. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det har inte med telefonen att göra, vet flera som får det med andra telefoner. Ex Telia hade problem med nätet tidigare och därför förde de in just denna typen av meddelande, så att man inte ska missa ett viktigt samtal pga fel i nätet. Antar att de andra operatörerna infört samma system.

7. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Det är väl så att detta är ett sms man får om man inte har mobilsvar aktiverat?

8. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Efter jag fick tillbaka den från andra reparationen, hände det att den helt tappade täckning ibland, även ute. Fick aktivera flight mode för att få täckning igen. Antog inte ens det var ett fel, så nämnde det inte nu när den lämnats in för 3:e gången.

9. HCP

HCP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har samma trubbel med min Arc, blade och X8 där jag bor.
    Tror inte det har med telefonerna att göra, då det händer i alla lite då och då.

Senast för en stund sedan, satt och surfade på nätet när jag fick sms att exfrun försökt ringa, full mottagning men ändå tvärnit.

10. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Även jag har samma problem (Tele2). Upplevde dock inte samma med min tidigare Nokia-mobil (samma abonnemang).

Nokian körde jag dock nästan uteslutande i 2G-läge, medan jag oftast kör Bladen i automatiskt 2G/3G. Så kanske, som någon var inne på, att det beror på en tröghet i automatväxligen och att med olycklig tajming kan missa ett samtal.

Har dock ingen aning om hur hand-over mellan master, GSM/UTMS etc fungerar, så det är bara rena gissningar...