Diskussion: Har HoXen blivit värdelöst jämnfört med nya modeller?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Crim, 5 dec 2012.

1. Crim

Crim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu för tiden släpps det telefoner titt som tätt, när HoXen släpptes var den starkast av allting ute för studen men nu då? Lite mer en ett halvår senare känns den som att den har dött ut helt jämnfört med konkurenter?

Är det jag som imbillar mig eller hade HoXen en ruskigt låg livslängd? Jämnfört med t.ex Desire eller S2an.

Var men är tyvärr inte så insatt i mobilämnet just nu så enlighten me please! :)

2. Exicutor

Exicutor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    I jämförelse med tex Desire så kan man kanske påstå att HOX:en har en förhållandevis kort livslängd... Men som nästan alla andra frågor så är det en definitionsfråga som är svår att svara på. Köpte min i april, och det känns verkligen som om den kommer hålla i åtminstone 1 år till. Känner man att tfn:en börjar bli seg är det bara göra en nollställning avsystemet! Då blir den fräsch som tusan igen!

3. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Definiera "värdelös"!

I så fall, nej, den är inte värdelös!

4. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Inte för mig personligen, nej. Skaffade min i oktober och är mycket nöjd med att ha den två år framöver.

5. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

För det första vill jag bara säga att HOXen har varit ute i 9 månader nu.

Sen så tycker jag att den absolut håller en hög klass i jämförelse med dagens nyare konkurrenter, speciellt efter JB-uppdateringen. Kolla bara dessa benchmark-resultat där HOXen med JB slår Galaxy SIII trots att HOX är 3-4 månader äldre.

6. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Köpte min i....Mars? Kan det stämma? :)

Fick den med Tele2's Maxi abonnemang när dem priskrigade iaf.

Är fortfarande supernöjd, är fortfarande en grymt fin telefon, och ruskigt snabb.

Det som däremot sätter mig i bytartankar är helt enkelt att jag har slut på sakera tt pröva :D

Kört med Sense, de-sensed, CM9, CM10 och ett otaligt massa mer roms.
    Men ska jag vara ärlig så har jag lite tröttnat på det, känns som om man redan sett allt innan.

Hade Sony släppt en Xperia V, med Snapdragons 4-kärniga chip hade jag köpt den direkt...

7. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Tycker att den är mycket trevlig. Med custom-ROM flyter den på skitbra. Gillar designen också, mycket snyggare än min S3:a och bättre skärm. För att vara ärlig så är hårdvaran nuförtiden mest ett säljargument. Även om jag stänger av två kärnor och klockar ner min S3:a till 1GHz och stänger av touch boost osv, så märker jag ingen större skillnad.

8. test1fy

test1fy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick ett så svinbra erbjudande från Halebop så för mig är det ett riktigt bra köp (blir ca 240 kr i månaden för abonnemang, mobil, samtal osv).

Men jag har också tänkt på det här, men det är nog så det kommer vara såhär ett tag. Men om några år kommer pixeltätheten, antalet kärnor, antalet MHz, RAM osv att inte spela så stor roll längre. Visst vore det fett med en mobil med 16GB RAM men jag kan tänka mig att man inte skulle märka någon som helst från en med 4GB RAM. Just nu går utvecklingen oerhört snabbt både hårdvaru och mjukvarumässigt.

S3an är fortfarande "het" pga den så aggressiva marknadsföringen från Samsungs sida.

Gillar min One X mycket, kommer älska den ännu mer när jag orkat skicka in den för att laga skärmen som fn är sprucken.

9. Kalla

Kalla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sitter på jobbet och har just provat senaste Samsungen S3 och inte fick jag någon jätte upplevelse, den går inte att jämföra med HOX , sämre färger, sämre skärm,formspråket är ljusår ifrån HTC. Nu efter uppdateringen så är den helt otrolig :-) Skulle Hox'en haft denna programvara från början så skulle det ha varit flagg skeppet för alla Androider..

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

När man ger ut en ny lur så har man bara en chans.... HTC brände den chansen pga dålig kvalitetssäkring i sina fabriker med de första batcherna som skeppades ut. Sen var nog inte Tegra 3-chipet mjukvarumässigt riktigt klart.

Luren är sedan som skrivits flera gånger i tråden en kanonlur och är i grunden mycket välbyggd.

Sen kan ju alla köra Quadrant-testet som GSM-arena och själv se hur snabb den är....:teeth: