Hej Swedroid!
Sitter just nu på en Samsung Galaxy Nexus med Android 4.2.1. Dock verkar ålder ha börjat ta ut sin rätt och den är väldigt seg även efter en fabriksåterställning (kanske androidversionen som gör segheten?), till skillnad från när jag köpte den. Då var den supersnabb och inget var fel! Även laddningskontakten har börjat krångla och den tror att den laddar hela tiden (den går fortfarande att ladda på riktigt tack o lov!).
Jag känner att det är dags för en ny telefon men har ingen aning om vilken jag ska köpa eller om man ska vänta! Kort sagt är min kriterier höga, och jag vill ha en high end telefon som inte blir seg som en snigel om 1 år!
Tidigare har jag haft en iPhone 4. Och nu när jag haft min galaxy nexus har jag saknat följande som jag vill ha förbättrat i min nästa telefon:
- Förmågan att märka när telefonen ringer. Galaxy nexus har otroligt låg maxvolym och vibrationen är på tok för svag. Missar 7/10 samtal om jag har telefonen i byxfickan!
- Kameran! Jag har ingen kamera, utan min telefon är min ända kamera. Behöver inte värsta superkameran med 1000 megapixlar. Utan en solid kamera som tar foton snabbt och tar bra foton i låga ljusförhållanden (iPhones kamera t.ex. tycker jag är en perfekt mobilkamera!).
- Batteriet! Måste räcka 1 dag. Laddar mobilen varje natt, det är ingen problem. Men med denna måste jag ladda en gång på eftermiddagen om jag vill att den ska hålla tills natten.
Det kanske låter som att jag egentligen vill ha en iPhone, men gillar verkligen inte hur instängt det är, och jag använder notifikationerna mycket, där iOS system för notifikationer är helt efter i utvecklingen!
Använder min telefon mycket mer produktivt än till spel å liknande. Så behöver ingen monsterprocessor/grafik. Men vill att allt ska flyta utan lagg, även webbläsaren!
Det bör nämnas att jag inte riktigt gillar Samsungs, HTCs, Sonys osv gränssnitt. Föredrar vanilla Android, föredrar även nexus
mjukvaruknappar framför hårda/touchknappar!
Viktigast:
-
Tillräckligt under-huven hårdvara för att det ska flyta hela tiden.
-
BRA kamera!
-
Batteriet ska hålla ~1 dag! Mer än så behövs inte men mindre fungerar inte!
Finns det någon telefon som skulle passa mig, eller låter det som att jag bör vänta på nästa nexus(och hoppas på kameran+batteriet på den)?
I kort:
Jag vill ha en Android med en hårdvara och byggklavité som en iPhone!
Click to expand...