Har jag brickat min magic ?

Discussion in 'Magic' started by D_Lave, Oct 19, 2009.

1. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Rootade min Magic för ett tag sen (One click..). Skulle igår kväll köra min backup jag hade liggande (Nandroid) för att återställa då jag inte var nöjd med ROMen jag lagt in.

Mitt i allting hängde den sig och vägrade totalt att svara. Jag kommer inte in i den nu längre.

Den låser sig med "HTC Magic" logon. Fastboot fungerar inte - ingenting.

Jag har testat att:
    - starta och hålla inne Home samtidigt.
    - starta och hålla inne Back samtidigt.
    - starta och hålla inne Vol down samtidigt.

Det händer ingenting, den försöker inte ens gå in i något av lägena. Jag har testat att koppla den till datorn med, men det står bara "Waiting for Device" sedan händer ingenting mer.

Så - vad att göra - är det bara att lämna in på service ? =/

mvh

2. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Håller du in "back" hela tiden, dvs före och efter (tills telefonen startar) du trycker på "röd lur"?

3. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Har testat både och. Förut när man skulle köra upp den i Fastboot räckte det att trycka in "Back", starta den ("Röd lur") och sen släppa alltihopa. Känns som jag testat att göra likadant, men även att hålla inne knapparna efteråt osv..

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

5. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Sättet de skriver om är exakt som jag fick göra när jag rootade, bytte SPL och ROM i början. Finns någon tråd där jag beskrev hur jag gjorde. Det är helt klart värt att pröva.

Dock brukar brickning uppstå när man härjar med SPL och det verkar inte du gjort så det kanske inte är samma typ av fel.

7. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Nops, fungerar inte. Dock är kruxet att jag inte har datorn kvar som jag använt den till tidigare.

Således försökte jag installera Android SDK till en ny dator nu, men den får inte kontakt med telefonen överhuvudtaget, märker inte att någonting är inkopplat ens.

Blir väl att lämna in den - eller så får jag köpa en Hero, vet inte hur pigg jag är att gå i veckor och vänta på att få en ny och/eller reparerad och under tiden köra med en Xperia som har trasigt tangentbord..

mvh