Fråga: Har jag gjort ett dåligt köp?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Stefan-1987, 27 jul 2012.

1. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har haft min Galaxy Nexus i lite mer än en vecka och är extremt nöjd. Det är verkligen den första "snabba" telefonen jag någonsin haft. På jobbet idag så fick jag känna och klämma på min polares Samsung Galaxy S3 och blev helt kär. Det var nästan så jag ville stoppa ned den i fickan och rymma från jobbet. Den satt riktigt bra i handen och tyckte att den var riktigt smidig. Inte alls så stor som jag trodde den skulle va. Frågan är nu, har jag gjort ett dåligt köp och inköpt en Galaxy Nexus istället för Galaxy S3?

2. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Mitt svar är nej, men det är ju helt upp till var och en. Jag har också klämt på en S3 och visst, wow vilken telefon, men jag behåller faktiskt hellre min Nexus. Varför har jag inget bra svar på faktiskt.

3. Frisell

Frisell Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Syrran har en S3a och jag har en GN. Innan JB kom till nexusen hade jag lätt bytt med henne, men i och med "project butter" behåller jag gladerligen min ögonsten.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det har du inte gjort. Galant Nexus är en bra telefon. Sen hade det kanske varit ett bättre köp med en S3a, men det är ju personligt. Så, du har inte gjort ett dåligt köp! :)

Skickat med Tapatalk

5. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Det beror på vad du eftersträvar! Batteriet är ju bättre i s3:an, du har större lagringsutrymme om du ex vill ha måååååånga låtar el film/serier, kameran bättre.

Men du kanske vill ha vanilla android, bättre flyt då är gn bättre. Kanske skulle dubta en funderare.

Själv vill jag egentligen han en blandning mellan s3 o gn, d hade varit ultimat + nokias fmsändare de har i n8 o n900.

6. jocke0000

jocke0000 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du har gjort helt rätt. Har haft diverse Samsung lurar o tabbar. Samsung uppdaterar sin hårdvara katastrofalt sent. Min tab 10.1 kör fortfarande 3.2 suck... Dessutom har jag inte haft en Android enhet som buggat som Samsungs. Har både ägt HTC o Motorola. Fick dock problem med GN i Sverige den uppdatera dock av Samsung så man fick flasha den. Inget svårt dock...

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

7. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag tycker inte det. Nexusen har ju by far längre livstid. :)

~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~

8. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag pillade på en sgs3 länge innan jag köpte min GN, hade en sgs2 innan men så trött på att touchwiz var så sjukt tråkigt och fult. Vill ha det blå temat som gn har och gillade allt annat med den. Men såklart, man kan roota, lägga in en ny rom osv. men jag vill helst köra stock och då är GN superior, enligt mig. JB har gjort att flytet i mobilen är sinnessjukt..finns en video där de jämför sgs3 med GN som kör JB och GN är snabbare i allt utom 1-2 saker.

Men det handlar ju om vad du vill ha, om sgs3 ligger bättre i handen, känns roligare osv så sälj din nexus och köp en sgs3. Det är svårt för en annan att veta exakt hur du känner.

9. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Nej, du har inte gjort ett dåligt köp alls. Ju mer jag fingrar på en S3 i affären blir jag gladare att jag köpte en Nexus istället. Just nu innan S3 får Jellybean är den snarast bättre än den - och förmodligen efter också eftersom den JB:n kommer att vara Touchwiz-skadad...

Och så är den över tvåtusen billigare ändå...

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

10. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag har haft båda och enligt mig är SGS3 bättre för mig. Jag tittar på en massa film och serier i luren så jag värderar lagringsutrymme. Jag använder telefonen rätt flitigt, så jag värderar batteritid högt. Att hårdvaran och kameran dessutom är bättre i min SGS3 är såklart ett plus, men inget jätteavgörande. Jag kör JB på min SGS3 och det är sjukt snabbt.

Men på frågan om du gjort ett dåligt köp så svarar jag: ingen aning. Men jag tycker inte det. Nexusen är enligt mig grymt bra, man får möjligheten att köra Vanilla och få snabba uppdateringar om man fixar lite med den så inte Samsung sköter uppdateringarna.

Hade jag valt mellan telefonerna nu så hade jag valt SGS3 eftersom den dels är betydligt nyare, har bättre lagningsutrymme och mycket bättre batteritid. Men jag hade inte bytt till en SGS3 om jag haft en Nexus nu.

Touchwiz slipper man enkelt genom att ladda ned en ny launcher på 5 minuter. Vill man köra nästintill vanilla så tar det lite kortare tid än vad det tar att byta till yajkju (stava) på en Nexus (vilket är ett måste enligt mig om man har en Nexus)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

11. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Med tanke på att det är googles egna telefon samt att S3'an är in fact en samsung så skulle jag inte säga att du gjort ett dåligt val. JB + instauppdateringar gör det värt det.

S3'an är en fantastisk telefon indeed, många av mina kompisar har en men skulle aldrig byta. :)

12. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Precis! Hade jag haft en Nexus hade jag aldrig bytt. Enligt mig är det inte värt kostnaden om man cashar sina telefoner. Nexusen är enligt mig den mest prisvärda telefonen på marknaden.

Jag hade tänkt byta tillbaka till en GN från min gamla Xperia S. Men så fick jag möjligheten att köpa en SGS3 oöppnad med kvitto för 4,5 och den dealen var lite för bra för att tacka nej till. Annars hade jag haft en Nexus igen :)

13. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Hade fan inte tackat nej till det heller :D Ett till plus är väl att man tjänar ~2k på att köpa nexusen just nu?

14. Ezetrol

Ezetrol Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag sitter här med min nyinköpta Gnex och har alldeles precis fått in JB. Nöjd är bara förnamnet på vad jag är. Valet stod till slut mellan Gnex och S3:an, men jag kände; "Varför ska jag lägga 2000 kr mer på lite bättre hårdvara som jag knappt kommer att utnyttja". Jag har slutat att spela, använder bara telefonen till det vardagliga, och då behövs inte den extra krämen som S3 erbjuder. Flytet och androidupplevelsen som telefonen erbjuder är oslabgar. Jag tror inte att man blir missnöjd med någon av de två, men rent krasst är väl S3 mer framtidssäker, hur man nu väljer att definiera det.

Last edited: 28 jul 2012
  15. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det gör man :)

16. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Man behöver ju inte köra Touchwiz. Finns många olika launchers. t.o.m på min GN kör jag Nova Launcher.

17. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    men touchwiz är väl mer integrerat än på bara launcher nivå? dialer etc...

18. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jupp, så man får byta dialer osv också.

19. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snarare att man får byta allt för att slippa undan touchwiz, dvs flasha om och slänga in ny rom.

20. wunderbaum

wunderbaum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Galaxy III är i en helt annan prisklass. Inte helt annan telefonklass dock (Edit: det där lät lite GN fanboy, GIII har ju klart bättre hårdvara :P).

Med Jellybean är GN smoother och lika snabb/snabbare i daglig användning.

Kameran är ett plus för GIII och tar du mycket bilder så kanske är det ett bättre köp, men är det värt 2000. Men hela kamera/bildanvändningen har blivit bättre och snabbare med jellybean.

GIII är inte särskilt snygg, den har ett relativt mediokert utseende och var en definitiv besvikelse när den kom. GN ser bättre ut.:cool:

Bottomline. Har man en GN skulle jag aldrig uppgradera till en GIII. Man skulle de facto gå tillbaka i mjukvara. Man väntar hellre till nästa Nexus (från ASUS, som en mini nexus 7)

Last edited: 29 jul 2012