Har lämnat Android för Windows Phone

Diskussion i 'Allmänt' startad av Peer2peer, 7 maj 2011.

1. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vad tycker ni om det? ;)

Har/hade en Htc Desire
    Fick en WP7 lur på jobbet. Nu använder jag den till 100, helt enkelt en bättre telefon.

Däremot märker man att den inte är riktigt färdig. Eller för att den inte har svenskt stöd än. Annars är det en gryym telefon!

Vad tycker ni om WP7

Edit:

Jag har LG Optimus 7.
    Njo, lite låst är Windows Phone antar jag. Måste använda Zune för att föra över musik och filmer samt bilder. Dock så väger positiva saker upp. T.ex, när du laddar mobilen (wifi måste va på) så kan du föra över film musik mm trådlöst. En till cool grej är att, du kan välja så att den lägger över alla bilder du har tagit till datorn varje gång du kopplar in den.

Fast kolla på film gör jag inte och så fort Spotify kommer till den så behöver jag inte föra över musik heller :)

En as skön grej är att varje bild man tar laddas upp till sitt Live konto (man kan stänga av det eller välja att ladda upp till Facebook istället).

WP7 är utan tvekan snabbare än Android och Iphone. Älskade Android till jag testade WP7, det är lite om att jämföra windows 98 med windows 7. ÄLSKAR öppenheten i Android men känns som det blir lite för mycket ibland, många appar är riktigt fula och allt känns väldigt fyrkantigt (ironiskt nog så är WP7 bara massa fyrkanter men med coola effekter så blir det väldigt trevligt!). Windows Phone känns extremt väl uppbyggt och genomtänkt. Många kommenterar "ooh vad coolt, vad är det där för mobil". Men visst saknar man ibland att man kan göra allt med sin Windows Phone lur som man kan göra med sin Android Lur.

Last edited: 7 maj 2011
  2. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du får ju gärna säga vilken WP7-mobil du har...

Tycker för övrigt det verkar väldigt låst, Android känns som det mest öppna operativsystemet för mobiler.

3. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

hahaha... den frågan borde du väl ställa i ett Wp7 forum och inte i ett forum för android.

Vore ju lika dumt som om jag var på ett Linux forum å var in å fråga vad dom tyckte om Windows. Svaret kan man ju räkna ut med Tå nageln.

4. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Jag hade en ett tag, saknade ett par "måste ha" appar, annars hade jag fortsatt med WP7

5. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Haha, trollar du eller? :-P

Väl bättre att du berättar vad det är som du tycker är bättre med WP7. Har aldrig använt en, men tycker de verkar väldigt låsta och beta på papperet(fick väl precis copy paste?). Så skulle vara intressant att veta vad det är som gör WP7 bättre än Android(som är långt ifrån felfritt) enligt dig.

6. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har LG Optimus 7.
    Njo, lite låst är det antar jag. Måste använda Zune för att föra över musik och filmer samt bilder. Dock så väger positiva saker upp. T.ex, när du laddar mobilen (wifi måste va på) så kan du föra över film musik mm trådlöst. En till cool grej är att, du kan välja så att den lägger över alla bilder du har tagit till datorn varje gång du kopplar in den.

det var lite menat med min humor :) jag är/har blivit väldigt positivt inställd till Windows Phone - HATAR iphone! Förut älskade jag Android men tröttnade lite.

Jo håller med. tror allt blir bättre så fort det svenska stödet kommer.

7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Finns en app till det. :P
    Går ju att göra med android och myphoneexplorer också. Samt att du då kan skriva och skicka sms från datorn.

Fast varför är du så anti iphone då? Känns ju som om wp7 är extremt likt ios när det gäller hur det är uppbyggt och låst till zune. WP7 har ju typ samma begränsningar som iphone har/hade(låst till zune/itunes, ingen usbmasslagring, ingen flash etc).
    Å andra sidan så förstår jag att man kan tröttna på att mecka med android och bara vill att allt funkar out of the boxs så att säga.

8. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det finns en app för allt till Android. Men jag upptäckte att verkligen ALLT gick dubbelt om inte tre gånger så fort på WP7. Jag har meckat väldigt mycket med "android till dator appar" de funkar inge bra alls. Buggiga och skit.. Så är inte fallet med WP7. Mycket mer kvalité på apparna också. Det tror ca 33% är gratis och 66% är betalappar (40% av betalapparna har trail versioner), det finns 16000 appar i marketplace idag. Växer snabbt!

Varför jag hatar iPhone?
    Alla har iphone - så är inte fallet med Windows Phone
    Alla har samma iphone - så är inte fallet med Windows Phone
    Avskyr verkligen gränssnittet, 16 appar på varje sida, de är små, fula och svåra att klicka på. Sen när i ett OS lägger man allt man har på sin telefon på skrivbordet? Iphone är inte gjort för appar.

Det är några saker som jag inte gillar med iphone.
    Grejen är den att, jag använder min telefon så mycket så jag har värken tid eller lust med att saker ska krångla. WP7 fungerar otroligt bra, mycket bättre än iphone - Förstår inte varför folk tycker iphone är lätt. Flickvännens syrra som e 25 har en Iphone, jag får hjälpa henne stup i kvarten med den för hon inte vet hur man gör dit och dat.

Windows Phone är LÄTT och smidig!

9. Peer2peer

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ber om ursäkt om jag låter som en MS fanboy. Google in my <3

10. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vilka måstehaappar är det ni saknar?
    Vilken Wp7-lur är intressantast idag?
    WP7 är ju tydligen ännu lite i betastadiet, på vilket sätt?

Är inne på min andra Android (Legend) & ska byta vid månadsskiftet, blir lite intresserad av nåt annat än fast jag gillar Android. Kopplar i princip aldrig in mobilen till datorn så detta med att vara låst till ett program för att föra över nåt stör mig inte nämnvärt men det är möjligt att det kan irritera när det blir aktuellt?

Har snabbtestat ett par WP7-lurar i butik & har väl inte blivit fräls direkt men samtidigt så blir jag sällan det av nån mobil i butik, måste lixom göra luren lite personlig för att få känsla för den. Hur är det med dessa möjligheter i WP7, är den lika tråkig som Iphone i det fallet?

EDIT: Hur är det förresten med multitasking? Har googlat & förstått att det finns (eller?) men hur funkar det?

Last edited: 8 maj 2011
  11. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag förstår precis hur du tänker, jag var nära på att välja en WP7 telefon jag också, men det fanns saker det föll på.

Exempelvis det icke svenska tangentbordet, att telefonen jag ville ha inte gick att köpa i sverige (med abb) och främst att multitasking är frånvarande.
    Jag har trots allt använt WinMo6 de senaste 3 åren...

12. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Mest saknade jag faktiskt dropbox
    Sen var det det här med att det inte gick att köpa appar i sverige , det var sjukt störigt. Fanns en workaround som funkade för vissa (inte för mig)

Jag tror nog att det blir en WP7 igen, när Nokia släpper en

13. Rikardn

Rikardn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag började använda Windows CE/Mobile runt årskiftet 2003/2004 och var ganska nöjd tills Windows Phone 7 kom ut på marknaden. Efter att ha sett de första demobilderna blev jag så vettskrämd av användargränsnittet att det första jag gjorde var att kolla efter en passande androidmobil.

Beträffande delningsfunktionen som du diskuterar så har min Motorola DEFY det inbyggt ifrån början.

Jag vill dock inte såga Windows Phone helt, xbox live mobile verkar väldigt intressant.

14. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag testade och klämde lite på WP7 på media markt, tror det var just en optimus 7.. ärligt talat så började jag faktiskt skratta högt...
    jag gick från iphone 4 till LG o2x och det känns som dött race för min del. hur du kan kalla ip4 seg, det är för mig ett mysterium för det är den verkligen inte. o2x är seg, trots dualcore skillnaden är ju att jag kan göra den snabb, det hade jag inte kunnat med iphone.. hur ligger WP7 till på den fronten? jag fick ingen känsla av att den skulle va rapp i uit eller överhuvudtaget uppbyggt på ett tilltalande sätt..
    som svar på din fråga: jag tycker var och en väljer vad dom vill använda, gillar du WP7 så go for it.. JAG kommer aldrig skaffa en.