Har Legend "full Sense"?

Diskussion i 'Legend' startad av teddyjohan, 6 jun 2010.

1. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android ohoj!

Har läst lite då och då att vissa av HTCs mobiler har 3D-effekterna i Sense "stripped", borttagna för att den ska röra sig snabbare. Jag antar att det också gäller min stackars lilla HTC Tattoo. Funderar nu på om det gäller HTC Legend också?

Har för mig att jag läst på ett antal ställen att det hittils bara är Desire som klarar att köra alla effekter i Sense...

Förvisso ganska onödigt men jag vill helst slippa testa min Legend (om jag ska sälja den vidare säljer jag den helst i obruten förpackning, helt ny) men är nyfiken på vad som förändras när jag byter mellan HTC mobiler.

2. Mattefjonkan

Mattefjonkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du tänker på 3d effekten i programlistan så finns den inte där på min legend. Sen vet jag inte om den finns där på Desire eller bara på vanilla android (utan sense).

3. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte kikat på en "live" Legend eller Desire tyvärr, de verkar vara sällsynta omkring mig och säljarna i butikerna är inte så pigga heller. Jag VET inte vilka effekter det är direkt, men på min Tattoo t.ex. så tickar inte HTC klockan fram nya siffror, den bara "klickar till". Inga effekter händer om vädret förändras heller, men jag har för mig att jag sett båda dessa funktioner (regndroppar på startskärmen, klockan som flippar nummer) på andra HTC modeller?

4. Mattefjonkan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm ok, jag vet inte heller det då jag kör en annan klocka som är mindre.

5. Mattefjonkan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade nyss att lägga tillbaka den vanliga klockan och fick regndroppar och en vindrutetorkare över skärmen så den biten finns.

Dock så vet jag att animerade bakgrunder inte finns på legenden.

6. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Personligen tycker jag att vädereffekterna är rätt överflödiga och rent av störande, men en diskret animerad wallpaper skulle faktiskt vara trevligt. Det har ju trots allt funnits på vissa billigare feature phones ett antal år... :)

7. Ruben

Ruben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Desire-användare här. Animerade wallpapers (de som följer med telefonen) är mest jobbiga, och framförallt så segar de ner bläddrandet mellan hemskärmarna märkbart. Skulle vara konstigt om Legend klarade av det.

8. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gör den inte! Något jag saknar är att se klockan "ticka ner", flippa, för det gör den inte på min Legend. Däremot kommer det fram en massa irriterande vädereffekter så fort solen går i moln :)

9. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Animerade wallpapers fungerar på Legend, men inte original HTC Sense tyvärr :(

Däremot kan jag hålla med om innan att de är mer störande oftast.

10. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur lägger man in sådana då? Jag har sett en del snygga, som alltså rör sig "360 grader" på dryga en timme. Det verkar läckert, och inte fullt så krävande kanske? :)

11. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr måste du idag genom root access hantera detta, helst genom att lägga in en annan OS såkallad customized android, går även få 2.2 då

12. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar, roxpace! Då en annan user gav mig fel info blev det en egen tråd för detta, det var förstås onödigt isf!

Istället för att skapa en ny tråd ang. klockan frågar jag det här istället *bump*! :)

Har som sagt aldrig sett klockan ticka fram, den ändrar blad "osynligt" (HTC standard klockan), det gäller både på Tattoo och Legend, men när jag kikade på reklamfilmen för HTC Hero så ticker ju klockan där också. Vänder blad alltså. Men varför gör inte min det? Den enda setting jag hittar är helskärmsanimering, men då får jag bara en massa oväder på rutan :)