Har LG erkänt fel med O2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Dikkie, 8 sept 2011.

1. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Som rubriken lyder, har LG gjort något uttalande angående de fel som finns på många 2x?
    Har de gjort något uttalande över huvud taget där de påvisar att de har problem?

Last edited: 8 sept 2011
  2. ZoM

ZoM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte vad jag vet, men jag tycker att LG borde göra som samsung gjorde med galaxy 7500 eller vad den hette.. då fick man köpa deras då nya galaxy 9000 till väldigt bra pris som plåster på såren. Tror det va ca 1700:- och man fick även behålla sin gamla telefon. Riktigt schysst av dom tycker jag.

3. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vad kostade den från början?

4. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

nu har jag ju inget fel på min o2x, och många med mig är störtnöjda.. i7500 var ju kass för ALLA och i5700 som låg på halva nypriset var ju en bättre telefon rakt över.

men visst, det är mer som har problem än vad som är okej så det vore ju en riktigt nice grej från Lg's sida

@Tobby: tror den gick på 5500-6000:- kolla prisjakts prisbarometer.

5. ZoM

ZoM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo det va runt 5000-5500 den gick på ny, samt att vi fick den innan lanseringen. Riktigt bra gjort av dom och tack vare det så är det mycket troligt att det blir en samsung igen sen. LG har man ju tyvärr tappat lite förtroende för.

6. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Lite?? De lanserade O2X med "levereras med Android 2.2, men uppgraderas till 2.3 inom kort" Det har nu tagit 6 månader och vi har fortfarande inte fått 2.3! Varför vill jag ha 2.3? Jo, för att Android är inte optimerat för dual core förrän 2.3. Den mjukvaran som de lanserade O2X med, var och är ostabil och de visste de om när de lanserade telefonen, men de var så kåta på att släppa den första dual core mobilen, så de struntade i det. Nu har de en drös med missnöjda kunder som inte kommer att välja LG igen, och jag är en av dem! Jag tål inte när folk ljuger för mig, och det har LG gjort! Jag har lämnat in min O2X nu, har tröttnat på alla löften om att mjukvaruuppdateringar kommer att lösa problemen med omstarter, bsod, bootloops, mm. Betalar jag 4700:- för en telefon så skall den funka! Jag skall inte behöva vänta 6 månader på en fungerande mjukvara! Sorry om jag låter bitter, men det är jag... ;) LG, GO TO HELL!!

Sent from my Dropad A8 using Tapatalk

7. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag med!

8. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hörsägen att 2.3 skulle ha nått sorts hårdvarustöd som inte 2.2 har.

9. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Inget nytt stöd det stämmer, men 2.2 har enbart stöd för dual-core medan 2.3.4 även är optimerat för dual-core och det är ju en väsentlig skillnad.

Last edited: 9 sept 2011
  10. Dikkie

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Mycket offtopic här.
    Någon som har något svar på frågan? :)

11. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Hur som helst så är det nåt som är fel med många O2X. Om det är LGs nuvarande mjukvara som inte lirar med hårdvaran eller ett rent hårdvarufel, vet inte jag. Jag har varit väldigt tolerant och väntat in mjukvaruuppdateringar som sagts kunna fixa problemen, men när dessa fortsätter dyka upp även efter dessa uppdateringar så har jag nu fått nog!

Jag har snart haft denna strulande telefon i ett halvår och fått fabriksåterställa den 7-8 ggr (har tappat räkningen) pga diverse problem, det är inte ok!

Jag hoppas verkligen att mjukvaran i 2.3 är stabilare, men jag är skeptisk...

Edit: Sorry för OT, är bara lite frustrerad...

12. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    2.3 är väl bara lite tweakat från 2.2, det är ju 2.4/4 (Ice Cream Sandwich) eller vad de nu blir för nummer som ska vara optimerat för dual-core från grunden? iofs kan jag fått det om bakfoten men det är så jag förstått det hela.

13. cjb

Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Njaa, för det första vet vi inte vilket nummer ICS får, personligen tror jag det hamnar på 4.0
    Men optimeringen för dualcore skall finnas redan i 2.3.4

14. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

så som jag har förstått det så är det bara utökat stöd för dualcore i 2.3.4, dock inte "optimering" för det ska komma först i ICS (2.4 eller 4.0 beroende på vad ni vill kalla det) i 2.3.4 finns bland annat kod för att förhindra batterydrain och bättre multitasking (det är det jag kallar utökat stöd.. det är ju det DualCore är till för..)

back OnT: jag har inte sett LG erkänna nått fel på o2x, däremot blev dom ju stämda i usa så dom kastade ut 2.3.3 till alla t-mobile G2x (samma som o2x fast med en liten hårdvaruförändring)

i övrigt har jag bara sett LG säga att det är mindre än en procent som har problem vilket är normalt vid nya telefonsläpp... typ.

15. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Därav skrev jag 2.4/4 ICS, men ok jag har som sagt förstått det som
    2.2 = stöd för dual-core
    2.3 = lite fixar och annat som gör att det går bättre
    (ICS oavsett nummer) = Android är från grunden anpassat till dual-core vilket borde ge en bra boost för dual-core telefoner.

För 3.0 för surfplattorna var ju ett haxxat fullstöd för dual-core archs och 2.4/4.0 vad det nu blir ska ju vara den riktiga releasen av den och lite sökande på nätet säger 2.3 inget om dual-core updates medan ICS och 3.0 nämns det.

Har du någon källa som säger att 2.3 är den optimerade versionen? :)

16. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sitter på V10a sen jag köpte luren och upplever inte att den krånglar mer än min Captivate eller Hero så jag vet inte hur höga krav ni har egentligen. Krångel förekommer, men inte på den nivån ni verkar uppleva det.

För att inte tala om p1i och nokia 5800 som var helt hopplösa.

Jag har inte fabriksåterställt en enda gång, och kör ingen root än, väntar på cyanogen och har inga förhoppningar om att LG kommer släppa gingerbread utan satsar helt på ics. Som förhoppningsvis har lite instruktioner för tegra2.

17. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

När den fungerar så är det en riktigt bra telefon, snabb med bra flyt! Men min startar om sig ca 1 gång varannan vecka, låser sig ca 1 gång varannan vecka (skärmen blir svart och man måste ta ut batteriet), får bootloops var 3-4 vecka (går inte att starta, så man måste fabriksåterställa...), blir seg och hackig i menyerna efter ca 100 h drifttid, ibland reagerar inte telefonen när man kopplar in den till datorn och det går då inte att föra över filer till den, m.m.

Dessa fel gör att jag inte kan lita på telefonen, och har nu lämnat in den med förhoppningar om att få den reklamerad.

On topic: Näe, jag tror aldrig att LG kommer att erkänna att det är fel på många av deras O2X (antingen hårdvarufel eller fel på deras nuvarande programvara), det skulle göra att försäljningen skulle sjunka dramatiskt. Jag hoppas att 2.3.4 fixar problemen, men jag är skeptisk...

18. cjb

Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Kollade igenom lite texter jag läst och det kan vara som du säger, men ibörjan av året snackade google om att det skulle komma en uppgradering i april till GB som skulle innehålla optimeringen.
    Dock användes redan då nummer 2.4 till denna och medans 2.3.4 var den som släpptes, inte omöjligt att jag rört ihopa det lite där, men snacket var då att optimeringen skulle komma redan i GB som sagt.

19. Dikkie

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Snälla, ta den diskussionen i en separat tråd!

Frågan var om LG har gjort något uttalande om de fel som finns på många LG 2X?

20. cjb

Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon: