Har mkt problem med internetkopplingar, hjälp!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av hobs0n, 22 maj 2011.

1. hobs0n

hobs0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har mkt problem med att använda internet på nallen. Många gånger jag ska använda nåt med internet så är inte nallen uppkopplad helt enkelt. Och det tar mkt försök och tid för att få den att bli uppkopplad. Det brukar ibland funka att ställa den i flygplansläge och sen vanligt läge men oftast hjälper inte det heller. Många gånger så ger jag upp när jag ska använda internet :/ Jag minns inte riktigt hur det funkade med Stock ROMen men jag har för mig att det var mindre problem då.

Jag kör ju Gilgamesh 1.5, baseband 405. Det känns ju inte som att det är Telia som är problemet utan telefonen. Min förra telefon, HTC Touch HD med Telenor hade aldrig sådana problem.

Ngn som har en aning om vad är problemet och hur jag ska återgälda det?

2. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Tyvärr verkar det vara ett vanligt förekommande problem som många av oss har. Efter diskussioner med Tele2 har jag kommit fram till att det förmodligen beror på att telefonen inte uppdaterar nätadressen när den byter telemast, vilket gör att den kackar ur på något sätt. Jag hade även problem med att den helt tappade kontakt med mobilnätet när det där hände.

Jag har "löst" (som i symptombehandlat) problemet genom att installera JuiceDefender. Då kopplas 3G-datan ner när man inte har skärmen på (om inte pollningstjänster vill ut då) och nätadressen förnyas oftare. Nackdelen är att man får ta det lugnt i några sekunder innan man försöker använda Internet när man väcker telefonen då den måste återupprätta kopplingen. Jag har stött på problemet någon gång sedan dess, men inte i närheten av lika ofta som förut.