Har någon råkat ut för omstart/frysning efter uppgradering?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 13 apr 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Som rubriken anger, jag har haft igång telefonen ca 16h nu efter uppdateringen så det är för kort tid då min kanske fryser max 2ggr per vecka.

kriterium är :

* telefonen har fryst / startat om innan uppdateringen.
    * du har uppdaterat till den nya versionen som LG tillhandahåller.
    * du har råkat ut för frysningar / omstarter EFTER uppdateringen.

Just nu är det som vanligt mycket spekulationer och hittepå om vad allt kan bero på, men kanske är LG felet på spåren.
    Jag kommer skriva här direkt om jag råkar ut för något av de 2 ovanstående.
    Batteritid låter jag vara då det är så individuellt beroende på operatör/användning/person osv osv.

Edit 20110426: detta gäller uppgraderingen till
    baseband: 1035.21_20110405
    Kernel: 2.6.32.9
    LGE-version: LGP990-V10b (i vårt fall, i andra länder och inlåsningar ger andra bokstäver men spelar mindre roll)

I mitt fall har samtliga frysningar skett i samband med att telefonen varit i wifi-läge, av 5-6 gånger, samtliga gånger.

Last edited: 26 apr 2011
  2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Bra fråga, jag skriver ett inlägg här för att denna tråd inte ska glömmas bort.

Själv har jag råkat ut för fyra frysningar på fyra veckor, men hittils ingen sedan uppgraderingen.

3. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Min telefon fryser som alltid vid användandet av LGs orginalladdare. Funkar som tidigare fint med en SE-laddare. Upplevde tidigare bara omstarter och frysningar vid "normalt" använade mycket sällan så fortfarande förtidigt att säga om den gör det när den inte laddas.

4. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Jag hade inte en enda omstart innan uppgradering men har råkat ut för en efter uppgraderingen.
    Har även fått en del andra negativa effekter av uppgraderingen.

5. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Där sa du något, jag försov mig härom dagen för att telefonen stängt av sig när den var inkopplad i laddaren man fick med. Laddaren låter också lite hela tiden vilket oroar mig :/

Inga problem att ladda med laddaren till mitt MW600-headset.

6. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Använder också laddaren till mitt MW600. Använder en väckarklocka som heter Gentle Alaram kostar några kronor på market, den har i alla fall en funktion som heter "night display" som gör att skärmen visar en klocka med ytterst svag bakgrund hela natten. Fördelen med detta är att skrämen aldrig riktigt slocknar och risken för att hela telefonen fryser därför försvinner.

7. Jakob

Jakob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma här! När jag laddade nyss med telefonen i solen (så den blev varm) så låg den och startade om flera gånger...! Detta var med en SE-laddare och inte med orginalladdaren.

Vad sjutton kan dessa problem bero på? Jag har inte haft några omstarter vad jag märkt före uppdateringen... :S

mvh

8. Ravlor

Ravlor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har uppdaterade versionen. Har aldrig upplevt frysning förens idag för en stund sedan.
    En vän ringde mig och när jag svarat hann jag prata i c.a 2 sek sedan startades telefonen om. Detta berodde på att jag installerat en CallRecorder. Avinstallerade och det löste problemet. Undvik...

9. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Min telefon startades om igår när den hade något i stil med 7% batteri kvar. Uppdaterade direkt när jag fick den så kan inte uttala mig om hur det va innan.

10. Oxygar

Oxygar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min mobil stänger av sig både innan och efter uppdateringen så jag skickade in den till Lg för lagning

11. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1 frysning före uppgradering och 1 frysning än så länge efter uppgraderingen. Dessutom har jag sedan i förrgår när jag uppdaterade råkat ut för 2 st oförklarliga urladdningar av batteriet. Försov mig i morse då telefonen hade laddat ur sig totalt (från ca 50%) när jag la mig. Samma sak hände igen samma dag när jag hade glömt telefonen ute i bilen och ett par timmar senare hämtade den för att upptäcka att den laddat ur sig totalt (också från ca 50%).

12. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Håll oss gärna informerade hur det går med lagningen.

Jag har nu haft telefonen exakt en månad. Uppskattningsvis har telefonen stängt av sig i snitt 2 gånger i veckan vid laddning under natten. I natt hände det första gången sedan uppdateringen och jag fick som vanligt rycka batteriet. Mycket märkligt problem. Det verkar liksom inte finnas någon röd tråd.
    Jag har inte rootat eller liknande. Kör dock LP & Widget locker. Mina rutiner är väldigt fasta gällande laddning och användning (vilket borde tyda på att problemet är sw relaterat). Jag har inte råkat ut för några spontana omstarter på kanske 3 veckor. Jag heller inga andra problem.

Mycket märkligt att LG inte gjort ett uttalande.

Eftersom jag bara drabbas på natten och har en annan telefon genom jobbet kan jag leva med problemet. Jag är annars svinnöjd med telefonen och hoppas innerligt att LG kommer med en lösning.

13. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Min telefon gjorde sin första omstart efter uppdateringen nu alldeles nyss. Jag har en tanke till varför det händer; jag tror att ramminnet blir fullt och tvingar omstarterna.

För övrigt så köper jag en ny HTC så fort den nya kommer, jag är så besviken på hur LG totalignorerar problemet... Saknar min gamla Desire och hur allt bara funkade..

14. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jens, det gjorde min också så det räknas faktiskt inte, flera har vittnat om EN omstart direkt efter uppdatering utan att det blir fler fel senare.
    Detta förutsatt att du menar direkt efter, är det timmar/dagar efter så behöver det dock inte vara det utan att du fortfarande lider av det "gamla" problemet.

Jag har dock inte haft ett enda problem i form av frysning/omstart sedan uppdatering.
    Dock har jag varit tvungen att starta om telefonen för att få nätuppkoppling igen.

15. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har samma problem som dig. Inga frysningar / omstarter, men däremot dör nätuppkopplingen helt ibland (blir ett rött kryss).

16. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Min O2X har startat om sig en gång och det var när jag låg och solade utomlands, det var varmt och den låg i mina byxor i solen... Det är ganska många som säger att deras mobiler blir varma när de laddas, kan det inte vara så att det är nåt överhettningsskydd som startar om mobilen?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

17. Ojike

Ojike Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min var redan uppdaterad, och den fryser etc fortfarande.. Har skickat in den för andra gången till Elgigantens service ställe.

18. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Min funkade i två dagar innan det sket sig..

19. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

jag misstänkte det, frysning eller omstart?

20. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag hade 6 omstarter på 12h, men det var ju då telefon precis hade släppts, trodde nog att det skulle funnits någon fix vid detta laget. Hoppas lg löser det asap! Blir det bättre med annan rom?