Diskussion: Har ni några Upptäckta ICS 4.0.4 problem/buggar/försämringar. Lösningar

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av tigersaid, 22 nov 2012.

?

Fungerar telefonen överlag bättre med ICS 4.0.4 än tidigare version?

1. Fungerar överlag bättre.

21,7%
  2. Varken eller

21,7%
  3. Fungerar överlag sämre.

43,5%
  4. 4G fungerar perfekt nu.

21,7%
  5. 4G fungerar si så där men bättre.

30,4%
  6. 4G fungerar som innan.

26,1%
  7. Batteri tiden har blivit avsevärd sämre.

21,7%
  8. Batteri tiden har blivit bättre.

8,7%
  9. Batteri tiden är densamma

39,1%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Röstningen: Det går att göra fler än ett val.

Har ni några Upptäckta ICS 4.0.4 problem/buggar/försämringar. Lösningar

Har ni några Upptäckta ICS 4.0.4 problem/buggar/försämringar eller någon lösning på något kan ni skriva här.

Själv så tycker jag att min telefon hänger sig otroligt oftare nu med 4.0.4 än tidigare samt att batteriet slukas otroligt fort! (kör 4g).
    Jag behöver inte använda telefonen alls nästan men ändå slukas det på batteri.

Last edited: 22 nov 2012
  2. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Jag önskar jag kunde säga att allt blivit bättre, men det kan jag inte. För mig är telefonen precis som innan, fast nu med ICS-skal. Batteritiden är densamma och täckningen likaså. Jag har fortfarande problem med att den tokdyker ibland när jag hotspottar på resande fot. Inga problem med lag i sms-app eller swiftkey dock.

Får väl ta en dust med Tele2 för att se om jag kan få min telefon utbytt. Det känns som ett modellfel snarare än ett fel på mitt exemplar, finns det fler som har samma problem med att hotspot knäcker telefonen?

3. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Största förändringen är att jag fått knapparna tillbaka. Har dock knappt vant mig av med Soft Keys. hehe
    Angående 4G så är det varken bättre eller sämre, det har alltid fungerat klockrent, har aldrig haft problem med det annat än att det slukar batteri, men det är inget unikt för vår telefon. Fortfarande olika batteriförbrukning beroende på vilken plats (mast) jag befinner mig.

Över lag har väl telefonen blivit lite segare, men det är marginelt. är framförallt när man skriver SMS, browsar telefonboken osv som det märks lite.

Batteritiden på WIFI har dock förbättrats avsevärt. Igår hade jag den igång ~19 timmar utan laddning och sluta på 72% kvar när jag pluggade in laddaren. Då hade jag ringt ett par samtal, spelat lite patiens och skickat några sms under dagen.

Slutsats:
    I princip samma lika som innan...

4. joonathan.93

joonathan.93 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En dryg bugg är att det inte går att stänga av kameraljudet.. Ljudet finns även kvar vid tyst läge.

5. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
  6. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Upplever min telefon som ingen märkbar prestationsskillnad. Jag har dock lagg när jag skriver här i tapatalk och sms, vilket faktiskt inte är så bekvämt. Batteritid eller täckningsinstabilitet är inte riktigt förbättrad. Det där med att ta emot samtal under 4G var inget problem innan och inte nu heller. Faktiskt så funkar MMS mer stabilt under 4G som funkar alltid nu. Förut gick typ varannan och en av tio sms dröjde också, men inte nu.

lagget i sms är otroligt irriterande. Skriver med t9 och det gäller nog querty också att det påverkar vanan med förutsägbara ord. Med lagget tvingas jag allt oftare skriva hela orden och när det råkar bli feltryckt någonstans så blir det svårt att veta hur långt innan felet blev och får sudda bort hela ordet. Tyvärr stör jag mig mycket på detta, jämfört med att inte ha ljudlös kameraknapp.

Sen är det ju telefonens generalproblem att vara så himla instabil i sin mobila täckning. Kanske gäller 4G över lag.. Men åker jag kollektivtrafik kan jag aldrig lita på automatiska läget och det får då bli en 3Gmobil. 4G blir nog bara lyx när det blir långvarig hotspot då jag oftast är beredd att ladda samtidigt. Antingen via eluttag eller USB från min transformerdocka eller laptop.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

7. joonathan.93

joonathan.93 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

någon som vet hur man tar print screen med ISC? :)

8. jkristiansen

jkristiansen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Med samma knappar men jag får hålla inne dom längre än med GB.

Last edited: 26 nov 2012
  9. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Hehe. Angående knappar så har ju hemknappen blivit märkbart långsammare i reaktion när jag exempelvis ska till uppgiftshanteraren.

10. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick min telefon från "reparationen" idag...

innan jag fortsätter så vill jag beskriva vad som finns installerat samt vad som körs just nu på telefonen:
    1. Telefonen ominstallerat, kommer med standard appar.
    2. kopplat google konto och gmail till den
    3. full-laddad
    4. inga sd-kort eller liknande på den

Det de gjorde var uppdatering till ICS. Har suttit med den nu i flera timmar och upplevt följande:

1. telefonen upplevs väldig segt
    2. oftast "fastnar" den och fryser när man växlar mellan startskärmen och "program"- man måste vänta i 10-15 sekunder (ibland även längre) för att den ska "släppa" (har hänt minst 20 ggr under de 5 timmar )
    3. under 5 timmar som jag har haft den så har jag fått minst 6 ggr samma fel med "ingen tjänst" på telefonen och man kan inte ringa eller ta emot samtal
    4. när den väl kommer igång så är det 3-4 staplar och inga konstigheter där
    5. har kopplats upp sig till 4G och har fått hastigheter runt 28 Mb/s både upp och ner
    6. .... kommer mer lite senare

Det som är lite märkligt är att om man installerar någon app så lägger den sig både under program samt på startskärmen! Det gjorde inte under Android 2.3.6 . Finns det någon grej jag har missat där? Kan man slippa installationen och genvägen på båda platser?

MVH
    //Nermin

11. Tetsujin

Tetsujin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En sak som jag upplever sedan uppdateringen är att den har mycket lättare att hitta 4G-nät samt att hålla sig ansluten till dessa. Det verkar dock innebära att den inte ens går in på 3G-näten för att skicka sms, så jag får inte iväg sms alls under tiden jag är ansluten till 4G. Känns väldigt konstigt, så undrar lite om jag har missat någon inställning. Nån som har någon idé?

12. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag har upptäckt att när jag får inkommande samtal och svarar med knappen på min hands free så fryser den sig och samtalet blir obrukbart och telefonen måste startas om. Vad det än är tänker jag från phonehouse till phonehouse tills jag får den utbytt mot annan 4Gtelefon. Väntar dock in Xperia V.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

13. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Kolla i inställningar i Play store. Finns alternativ som säger att den ska lägga nya program på hemskärmen där, säkert ikryssad efter uppdateringen

14. aliquer

aliquer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick telefonen efter uppdateringen och kan inte jämföra med innan, kör med Tele2.

Buggar:
    1) Telefonen går ibland inte att stänga av. Istället sker en omstart. När det väl händer så går det alltså inte att stänga av telefonen. Enda sättet är att ta ut batteriet, men om man då sätter in det igen så börjar telefonen vibrera typ var fjärde sekund och går inte heller att starta normalt.

2) Ibland funkar inte USB-läget. Det står bara laddar men inga USB-alternativ kommer upp. När detta händer spelar det ingen roll vilken dator man använder, samma resultat ändå. När det väl funkar så går det utan problem på alla datorer jag testat!

Jag använder inte 4G (har inte SIM-kort för det) och kan inte uttala mig om det. Vill blir av med denna lur men vet inte hur.

15. palle_m

palle_m Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fler än jag som inte har flash player'n längre?!

16. tigersaid

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hur tar man skärm dump nu!?

Biji kurd

17. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

på samma sätt som innan fast man måste hålla den lite längre

tigersaid gillar detta.
  18. tigersaid

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack.
    Hittade på nätet. Tänkte berätta det.

Jag får problem med samtal nu.
    Folk ringer mig men kommer inte fram!
    Jag måste då gå in i mobila nätverk inställningar och skifta engång mellan 3g och 4g för att det ska funka att nå mig.
    Känner någon igen sig?

19. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

OOO JA... :)

Har haft samma problem efter uppdateringen.. faktiskt även innan. har varit inne på elgiganten som jag berättade innan och de krediterade telefonen. Enligt killen jag pratade med så kommer de att kreditera alla S II LTE som kommer till de. verkar som att de går på beställning från SAMSUNG där.

20. phille

phille Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag lämnade in min telefon nu till Elgiganten och dom skickade den på reparation. Hur lång tid tog det innan dom valde att kreditera din SII LTE?