Har rootat med Ace Advanced Hack Kit och har lite frågor..

Diskussion i 'Desire HD' startad av danne99, 4 nov 2011.

1. danne99

danne99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hejsan har rootat min DHD med ovanstående verktyg och flasha in AHDH senaste version. Läste till mig att man bör byta radio också för att den ska bli bra optimerad.. nu till problemet: laddade ner radion dom rekomenderade öppna den den och följde guiden där det står: This guide is for Windows users only! Your phone must be ENG S-OFF. Radio S-OFF is also highly recommended.

alltså eng s-off och radio s-off hur gör jag detta? borde jag gjort det innan jag flasha in en ny rom? har följt superguiden på på dom punkterna och kört något som heter easy radio tool och valt radio s-off supercid and simunlock.. unknown error.. är det så att detta redan är gjort med aahk?
    när jag startar upp den i bootläge står det bara s-off så jag antar att jag måste låsa upp dom andra.. är tacksam för svar då jag är n00b på detta :P

MVH

2. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
  3. danne99

danne99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

okej.. har kollar runt som f*n men inte hittat något.. så om jag fattar det rätt så behöver jag inte göra någon eng s-off eller radio -s-off det är bara att flasha in ny radio?

4. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

AHDH fixar väl eng s-off och radio s-off. Är väl det som är det fina med det programmet.

5. danne99

danne99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jaha okej nae jag har ingen aning.. har provat flasha in en ny radio och det står att allt är grönt typ men har fortfarande den gamla när jag går in i telefonen och kollar?!

6. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Nej precis. Som jag sa innan, Ace-kitet fixar det åt dig. Flasha din ROM och uppdatera sedan din radio till lämplig version.

Vilken version har du då? Har du korrekt version så är det inget att bråka om. Då har du lyckats installera den nya radion tidigare.

7. danne99

danne99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

With 6.1.x ROMs I strongly recommend flashing 12.62.60.27_26.13.04.19_M det är den dom rekomenderar men jag har inte rört någon radio tidigare så jag antar att det är htcs orginal jag har nu.. läste något om att snabb start ska vara av eller på? hade det på när jag försökte. Om det nu har något med saken att göra?

8. danne99

danne99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

såg nu detta när jag försökte igen.. verkar inte som den kan skriva radion..

har väl tydligen inte radio s-off :S

Bifogade filer:

• radio.JPG
      radio.JPG
      Filstorlek:
      48,9 KB
      Visningar:
      121
    Last edited: 4 nov 2011
  9. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Hmmm... Kommer du in i bootloadern ordentligt? Jag hade själv problem med detta och fick starta telefonen i bootloaderläge manuellt. Om du ska göra det manuellt kan du inte ha fastboot på. Jag vet inte om detta gäller om du rebootar via adb eller ej men det borde gälla. Och glöm inte usb-debugg.

Som jag sagt tidigare, du ska ha både eng-off och radio s-off om allt funkat som det ska med AAHK.

Och just det, kolla vilken radio du har för tillfället. Settings -> About phone -> Software -> More -> Baseband version

Last edited: 5 nov 2011
  10. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

jag rootade med senaste 6.1.4 men nu dyker inte minneskortet på datorn längre :S så jag kan inte lägga in 6.1.5... :/ what to do?

försöker ladda ner till mobilen direkt från xda xD får se hur det går.

11. androidfeber

androidfeber Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

fattar inte vad som är fel, försökte roota med aahk men det verkar inte som det vill funka.... När jag skriver in en etta så står det att jag ska läsa 'effen manual' och då gör jag följande:

skriver in koden som kommer upp i CAJUN.txt (sidan där koden kommer upp) och kommer in då till själva menyn. Efter det har jag ingen aning om vad jag ska göra. Förstår inte det som står i FAQ även fast jag läst flera gånger

I FAQ står det:

- Once the Hack Kit Main Menu starts, you can test adb and fastboot connections from the command line as ROOT (Linux/OSX) or ADMIN (Windows). Enter the following:
    --- adb reboot bootloader - that command will test adb connection
    --- fastboot reboot - this command will test the fastboot connection
    --- Allow the phone to reboot fully and allow time to the phone to read the sdcard before running the hack kit.

12. danne99

danne99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

telefonen botar upp som den ska, det står usbfastboot om jag inte minns fel. det borde stå eng s-off när man sätter den i boot läge men det gör det inte..
    baseband = 12.56.60.25u_26.10.04.03_m.

fastboot spelar ingen roll om man tar ut batteriet som jag gör..

skicka radion till telen är ju inga problem men att skriva den i telen är lite klurigt som synes på den bifogade filen..

enda jag kan tänka mig är att försöka få den till orginal igen och roota den långa vägen genom superguiden..

13. Droid119

Droid119 Guest

Går det inte att använda AlphaRev X för att S-off:a DHD?..

14. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Måste man flasha radio om man rootar med AAHK ?

15. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Att flasha en ny radio har inget med själva rootandet att göra. Det hänger ihop med att du efter rootandet troligen lägger in en custom ROM. Om så är fallet är det oftast rekommenderat att flasha en ny radio som är mer anpassad till den nya ROMen. Om inte riskerar du att få taskig täckning mm vilket leder till försämrad batteritid. Men det finns inget måste...