Problem: Har satt mig djupt i skiten

Diskussion i 'iPhone X' startad av diablofalken, 21 nov 2021.

  1. diablofalken

    diablofalken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej på er där ute, jag skulle hjälpa en vän att byta batteri och skärm på en iPhone x och allt gick jätte bra tills jag såg att den där jävla flexkabeln till trådlösa laddningen drogs med så jag tänkte kolla om de går att fixa, jag lödde men nej, så jag beställer ny flex för ljudknapp mm och vad händer då?
    Ja men då får jag nåt hopplock som nån säkert gjort i en källare så nej nu köper jag helt ny baksida och när jag ska koppla i Antennen så ser jag att kontakten inte finns, missar jag nåt eller vad ska jag göra nu, jag har inte maskin för de just nu.
    Kan ni se på bilderna om jag missat nåt?
    Första är kopian och andra är original jag köpt.
    PS ursäkta rörig text och om de retar upp nån men jag behöver hjälp nu. Jag har lovat att allt står på mig och just nu har jag fan nästan köpt ny mobil. 16374818519508125247645092504681.jpg 16374817974306972946877935343959.jpg
     
  2. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 192
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Det ser ju ut som antenndelen saknas om jag inte ser fel, kan du inte flytta den delen från delen från den ena enheten till den andra?, Den borde passa om allt är som det ska.
     
    Kristy gillar detta.
  3. diablofalken

    diablofalken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tråkiga är att få måste jag sluta ur flexkabeln och montera gamla och de känns lite B men är sista lösningen eller ja de blir nog så, men hade hoppats att de skulle va lättare.
    Tusen tack att du tog dig tid att svara, uppskattar det.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  4. diablofalken

    diablofalken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Helt otroligt, kommit kontakt med dom som sålde baksidan och han skriver att
    -nej det är annan Anten till den som man får köpa brevid.. ‍♂️‍♂️ ja jag gjorde bort mig men kan va lite snällt att kanske skriva med de..