Fast var det ju inte så att det inte går att para bluetooth kontroller med Touchwiz installerat? Samma grej med HTC Sense, funkar bara inte.
"The WiiRemote apps in the Market don't work for our SGSII because it uses Samsung's bluetooth stack, rather than the stock bluetooth stack. I wouldn't hold hopes of the dev fixing it any time soon either, its been more than a year and no updates have sorted it yet."
Men om du såg en tråd som löste mina problem skulle det vara underbart om du gav mig en länk
Testa lira en emulator på telefonen

Även om skärmen är kapacitiv så är det hemskt utan fysiska knappar, samt att man täcker för skärmen med sina tummar.
Jag postade en youtube länk, där ser du ett exempel på hur resultatet är, man kopplar telefonen till tv'n, startar en emulator och tar fram en ps3/ Wiimote kontrol och börjar spela, precis som om man spelade på en riktig spelmaskin.
Om man har polare så kan man köra ett pass på mario party eller köra lite golden eye som gamla goda tider. Saken är att man kan göra detta vart man vill, med tv eller inte.
Kort sagt. Det är som att ha en Spelkonsoll som spelar upp gårdagens spel, du behöver bara ansluta kontroller till den, fixa bra emulatorer och koppla upp den till tv'n, ett vackert koncept jag har sökt efter i flera år.
Click to expand...