Har telenor stängt ssh-porten

Diskussion i 'Off Topic' startad av fpo, 15 jun 2012.

1. fpo

fpo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kommer inte längre åt min ssh server på min mobilsurf abonamängen. Har Telenor stängt visa portar eller finns det nya inställningar?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

SSH fungerar fortfarande på min telenor-telefon, fast det är någon sorts företagsabonnemang. Är du säker på att din ssh-server fortfarande är igång, inte har bytt ip# etc?

3. fpo

fpo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej Buzz, Tack för ditt svar! Jag kunde inte ansluta till min SSH server igår fast det gick väl att ansluta till min FTP server på samma maskin, därför undrade jag. Idag funkar det finnt (på min privata abonnemang). Möjligtvis felet låg på min sida.

4. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    "Trafiken i våra nät börjar nu återgå till det normala efter att vi åtgärdat den överbelastning som uppstod till följd av ett fel i en central nod.

Vi hade tidigare under torsdagen en större störning som påverkade många av våra kunder runt om i Sverige och utomlands. Störningen gällde mobila tjänster så som mobiltelefoni och mobilt bredband. Det innebar även samtal till SOS.

Problemet bestod i att en central nod i vårt nät inte fungerade korrekt, vilket ledde till kapacitetsbrist.

Om du som kund fortfarande har problem att nå oss på Telenor kan det bero på att några mindre problem efter den stora störningen fortfarande i vissa enskilda fall kan påverka möjligheterna att använda tjänsterna.

Vi arbetar kontinuerligt med att verifiera att allt fungerar normalt."