Hård- eller mjukvaruskit!

Diskussion i 'Magic' startad av Öbo, 19 jun 2010.

1. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är sedan knappt ett år ägare av en Magic (ej brandad). Har fegat lite och kör standard rom från HTC (senaste).
    Just nu ligger jag ute vid ytterskären och har lite halvbra täckning, men döm om min förvåning när Magicen säger "No service" eller hackar kopiöst när tantens och grabbens Nokia inte visar några som helst problem med varken data eller samtal.
    Har provat med att gå ner till 2G med katastrofalt resultat (Nokia lurarna visar fetsignal på 3G)

Är de lite mer uppdaterade ROM:arna bättre? Har jag en kass lur? Skall jag använda den som boj-sänke eller som sänke på makrilldörjen? Eller ska jag rent av använda Nokia lurarna till dörj-sänke så det inte finns något att jämföra med?

2. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Mera fakta i fallet: När Magicen väl tappat allt vad nät heter går det inte att få liv i den med annat än en total omstart.

Någon som känner igen fenomenet???

3. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Har liknande problem även mitt i Sverige med att jag har riktigt usel mottagning där andra lurar fungerar bättre men kan inte kännas vid att jag måste starta om mobilen för att hitta nät igen.

Vilken radio mjukvara kör du?

4. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Radio 6.35.08.29

5. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem. Jag fick till och med ta ur och i batteriet för att få tillbaka mottagningen.

Jag skickade in den och de byte antenn och mjukvara av någon konstig anledning. Men sedan dess har det fungerat.

6. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hade problem med att man inte fick tillbaka 3G om man tappade den. Men hade bara det problemet när jag körde HTCs officiella. Brukade lösa det med att stänga av och sätta på flygplansläge. Men har tyvärr ingen lösning på täckningsproblemet :(

7. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Skickat in RMA begäran och försöker få det på garantin.....tänk om inte HTC sög så fett på att skicka ut uppdateringar så man visste om det var HW eller SW problem *suck*

8. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tänkte bara meddela resultat:
    -Mjukvaruskit!!!!

Skickade som sagt luren till Annovo, fick tillbaka det med meddelandet "Inget fel funnet". Men det tog bara ett par timmar innan problemen uppstod igen.
    Blev sur och rootade faanskapet, la in 3.x radio och senaste CM5.

Nu har jag en Magic som är snabbare, smidigare och som inte verkar ha kvar några problem.

Frågan jag ställer mig är: Hur kan man vara så dum att man har en Magic i ett år utan att rootar den ;-)

9. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vill ha kvar garantin och med tanka på hur många gånger jag har behövt använda garantin är jag glad att jag inte rootade tidigare.