Hard reset efter uppdatering

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av hejo, 6 november 2011.

1. hejo

hejo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj, tänkte bara kolla med er proffs om hur viktigt det är att göra en reset av telefonen efter uppdatering till GB. Jag upplever min 2x mkt snabbare än innan uppdateringen och det känns som massa strul att installera och ställa in allt igen efter eventuell reset. Men såklart blir det stor skillnad så får jag väl göra en reset. Jag har backup i Astro på mina appar, funkar det bra eller rekommenderar ni nåt annat program?(Läste nåt om att det skulle finnas nåt inbyggt).

2. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Jag gör alltid en reset om jag installerar en ny rom för att vara på säkra sidan, men har du inga problem så vänta.
    Vet inte hur Astro gör sina bu, själv föredrar jag titanium backup gällande appar.

Som jag ser det skall man aldrig föra över backups på systemfiler om man installerar ny eller uppdaterar en rom, det kan skapa eller flytta över problem till den nya.
    SMS, mail och installerade appar funkar bra, kontakter och kalender syncar jag.
    Installera inte heller en backup på en app som strular, kör den på nytt från market istället.