Någon som har lyckats kommit underfund hur man gör en Hard Reset på SGS? Min har börjat bette sig konstigt, och tänkte prova en Hard Reset innan jag hör av mig till Samsung. Svårt att förklara felet, men allting blir svart och sen så laddar den om allting, blir utslängd till lockscreenen och den börjar köra Mediasökning igen. Men behöver inte slå in PIN-Koden igen.
Vad är det för skillnad på detta och göra en factory reset via menyerna? Inställningar --> Privat --> Återställning fabriksdata
Kör du live-wallpapers? jag hade ett liknande beteende när jag körde live-wallpaper + Launcherpro men nu kör jag bara bakgrundsbilder med wallpaper set and save och har inte haft några sådana problem längre. (fortfarande med launcherpro)
Hej ! Jag har också försökt göra en hard reset.. Men telefonen startar bara om som vanligt.. Så jag fick göra en fabriksinställning istället.. Vet inte vad skillnaden är...
Knappa in *2767*3855# så ska telefonen göra en fullständig återställning av allting i telefonen (det lär vara det mest omfattande sättet att återställa telefonen på, men jag har inte provat så har ingen aning). Undrar om det återställer rootning också? Det vore ju bra.
Vill återställa och har gjort som i guiden (hållit inne "volume down" och satt på telefonen, men det vill inte funka, telefonen bara startar som vanligt.
Volym Upp + Hemknappen + Power.... Vänta till du sett Samsungloggan två ggr innnan du släpper knapparna. Välj sedan återställning med volymknappen och bekräfta med hemknappen... klart
Ville inte funka så jag testade volym ner+home+power on och nu står det Downloading... "Do not turn off Target!!!" med en android figur som skyfflar något. Vad händer? oO
Det läget använder man för att flasha, starta om luren och läs om, läs rätt. Inte volym ner... Volym upp ska det vara...
Jag läste faktiskt rätt från början och testade några gånger men ville inte funka. Men efter flera gångers försök till så funkade det, jag är väl antagligen för korkad för sånt här. Tack så mycket för hjälpen.
Fabriksåterställning Jag ska återställa min telefon och hittar lite olika sätt för att göra detta. Jag undrar nu om det är någon skillnad på resultatet beroende på vilken metod man använder... någon som vet? 1. Samsung rekommenderar (telefonens normala funktion). - Inställningar-Privat-"Återställning till fabriksdata". 2. Flerknappsteknik 1: - Turn off the i9000 phone or take out the battery and reinsert it. - Hold the Volume Down button - Press and release the Power button - Select Clear Storage by pressing the Volume Down button - Press and release the Power button - Press Volume Up to confirm i9000 master reset 3. Flerknappsteknik 2: Volym Upp + Hemknappen + Power.... Vänta till du sett Samsungloggan två ggr innnan du släpper knapparna. Välj sedan återställning med volymknappen och bekräfta med hemknappen... klart 4. Ring på telefonen - Select call. - Dial *2767*3855# Vilken man än använder... raderar man t.ex. det interna SDkortet eller bör man formatera det i menyn?
Jag har nu testat ovanstående och 1,3 och 4 fungerar likadant. Det ser lite olika ut när det aktiveras men funktionen är detsamma. Nr 4 är lite coolare. Nr 2 får jag inte att fungera.
Hej alla! Min Galaxy S strular efter att jag försökt dra in 2.2 firmware... Har kört metod nr 3 ovan, och valt Factory reset, får inga felmeddelanden, och startar om. Dock så startar inte mobilen. Ser "S" loggan står och tickar lite, sen blir skärmen svart. Ibland lyser Menu och Back knapparna (vänster och höger om Home-knappen), så då är den iaf påslagen. Vad göra?? Pröva att flasha om med olika firmwares bara, när jag kommer hem igen?
Hur länge har du väntat när det är helt svart? När jag hade en Acer Liquid å man flashade en ny romå wipeade den kunna det ibland ta en 5-10 min innan den hoppade igång.
nonajme: Okej... Hmm. Vet inte hur länge jag väntade första rebooten efter flashen. Kanske var för snabb att börja reboota. Ska försöka flasha om sen... Men annars har jag väntat typ 20 minuter nu iaf, och den vill ändå inte. Hoppas att en omflashning löser detta sen. Vore konstigt och dumt annars...