Hard / soft reset?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av andreas81, 26 jun 2010.

1. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena killar.

Jag har letat efter nån tråd som kan ge en förklaring men inte hittat någon, så ber om en tydlig förklaring här.
    Jag gissar på att en soft-reset är då man går in i

Settings > Privacy > Factory data reset

..vilket jag har gjort vid ett tillfälle förut. Nu har jag egentligen inga prestanda-problem alls med min lur, men är ändå en prestanda-tok så tänkte jag skulle göra en hard reset på chans att det skulle krama ut ytterligare lite muskler ur luren. Så frågan är då, hur gör jag en sådan? Är det samma som på en nexus one, som står beskriver i följande tråd?:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8034

Eller hur går man tillväga?

Tack för hjälpen.

// Andreas

2. HT3

HT3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har förstått det så här:

Soft Reset:
    Ta ur Batteriet i ca 10 sekunder och sedan starta igen

Hard reset:
    Factory data reset

Tror det står om det på sid 206? (iaf i slutet) av user guide

3. bau

bau Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, ska till och göra det här idag men e det något speciellt jag borde tänka på i förväg?

Skulle kanske velat spara min "layout" på homescreen men orkar inte hålla på och föra över filer till datorn för det, vilket jag antar skulle behövas.

Har koll på vilka appar jag använder/behöver ladda ner på nytt. Alla mina kontakter kommer som jag förstår det att finnas kvar eller?

// Andreas

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Dina kontakter kommer finnas kvar under förutsättning att du synkar dom mot ditt gmail konto :)

6. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, bra idé att börja med det kanske, förenklar ju även i fortsättningen i händelse av stulen/ny mobil etc.

Jag var nyss inne på settings > accounts & sync och synkade mina google inställningar, men vet inte om det fungerat. När jag efter synken går till people > view, och där kan välja mellan "phone" "google konto" osv (brukat ha endast phone inställt där tidigare), så ser det inte ut som synken fungerat. Jag har nämligen bara ca hälften så många kontakter i google som jag har i phone?

// Andreas

7. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det enklaste är att logga in på http://www.google.com/contacts och se själv om det har fungerat.

8. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, ja det var ju intressant... Jag har en del kontakter där, men samtliga är bara registrerade med sin email adress, inga telefonnummer. Likaså om jag i People väljer att bara visa mina google-kontakter, samt bockar för att endast visa kontakter med telefonnummer - då får jag inte upp en enda av kontakterna o_O

Verkar ju onekligen som att synken inte tar med telefonnummer och all annan information, så ska det väl ändå inte vara??

Ska synken fungera åt båda hållen förresten? Dvs om jag raderar alla google kontakter utom t.ex. 1, och sen synkar, så kommer allt jag har i luren föras över samtidigt som den enda jag har i google kommer till telefonen? Eller är det bara åt ena hållet det fungerar?

// Andreas