Fråga: Hastigheter (Telia)

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Utacka, 8 maj 2012.

1. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Hej jag har telia flex large med utlovad hastighet upp till 80 mbit... jag var tidigare idag i sergels torg i stockholm och fick i princip full täckning på 4G nätet på min nya samsung galaxy s2 lte... provade då speed test appen och såg att jag kom upp till bara 20 mbit ner och 13 mbit upp.... ska det vara så på telefonen eller kan det vara något som är fel? jag har aldrig mätt upp högre än så någon annanstans heller med telefonen.

Edit: Nu ljög jag... såg att jag tydligen hade 27 mbit ner och 16 mbit upp en gång tidigare för drygt 1 vecka sen vid aspudden ungefär.. men ställer fortfarande samma fråga...

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Last edited: 8 maj 2012
  2. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
  3. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag har iaf noterat att samma grad av täckning kan ha olika hastigheter beroende på vart man befinner sig. I Stockholmsområdet får jag 60-80 mbt/s med 4G fullt. I Västerås kommer jag typ till 21-22, 4G full täckning.

Ibland är 2/4 pinnar bättre på någon förort än full i Västerås. Mitt personbästa är Karlberg och Gullmarsplan/Johanneshov. Där har det varit söta hastigheter!

4. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Om jag får gissa så beror det på högre belastning på en del ställen där fler använder nätet. Så trots att du har full mottagning och borde ha full hastighet får du bara ut en del av det då du delar med många andra. Bland de högsta hastigheterna har jag till exempel mätt upp på kth där i princip alla kör på wifi... alltså väldigt låg belastning på nätet där :)