Recension: Havit HV-SK466BT bluetooth högtalare

Diskussion i 'Off Topic' startad av Zerge, 9 jul 2014.

1. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A25 5G (Softbank)
    Platta:
    Lenovo Legion Y700

Jag fick en review unit av en bluetooth högtalare, Havit HV-SK466BT. Den kom med posten igår så jag tänkte lägga upp en liten kort recension utav högtalaren.

Högtalaren kom i en låda som var gjord utav genomskinlig plast, och på själva lådan fanns det lite kort information om högtalaren. I lådan fanns det en microUSBkabel, 3,5mm ljudkabel, garantikort och såklart själva högtalaren.

Högtalaren är en 2.1 högtalare i portabelt format, med 2 högtalare som gömmer sig bakom gallret på framsidan av högtalaren och en på undersidan av högtalaren som är själva "basen" på högtalaren.

Högtalaren använder Bluetooth 3.0 för att kommunicera med din telefon och spela upp musik trådlöst, och det finns också inbyggt NFC. Förutom bluetooth och NFC finns det också en line in- och line out anslutning så att man kan koppla in högtalaren till t ex en dator som saknar bluetooth.

Ljudkvalitén är faktiskt rätt så bra, och basen och mellanregistret låter riktigt bra. En sak som jag speciellt gillar är att basen inte tar över allt, vilket den lätt gör på högtalare i denna prisklass. Det enda negativa som jag kan säga så där direkt är att ljudet är lite brusigt om man spelar på högsta ljudnivå via bluetooth.

Min slutsats är att denna bluetooth högtalaren är riktigt bra, och att den uppfyller mina krav som jag har på en sådan här prudukt. Sen så är priset riktigt bra, bara 35 USD.

Högtalaren kan beställas här:
    http://www.amazon.com/dp/B00IOK9SA6/?tag=swedroid-20

Denna högtalare finns att köpa med annan branding också, bland annat på Kjell o Company:
    http://www.kjell.com/sortiment/dato...e/tradlosa-hogtalare/roxcore-crossbeat-p94112

Last edited: 9 jul 2014
    indika gillar detta.