Headset, bakgrundsbild och Swebank?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Jessan, 23 okt 2010.

1. Jessan

Jessan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Har nyligen köpt en mini pro och både gillar och ogillar den.
    Är det någon som vet om man kan använda/om det finns ett annat headset, alltså själva hörlurarna egentligen? Jag tycker att dom är totalt värdelösa. Dåligt ljud, dom sitter löst (var ute på en promenad och hela tiden gick jag och pillade med dom så att dom inte skulle ramla ur) och varje gång man nuddar sladdarna så hörs det jätteväl i öronen.... Dåligt.

Sedan undrar jag om det här med bakgrundsbild. När jag försöker ändra till en bild på till exempel min hund, så beskär jag först bilden, men sedan när resultatet visas så är det så himla inzoomat att man bara ser nosen eller halva huvudet. Detta är alltså bilder som jag har tagit med telefonens kamera. Ska jag behöva minska dom i storlek eller vad?
    Min tidigare Sony Ericsson visade ju hela bilden, och då var skärmen till och med mindre... Dåligt.

Sen till sist, hur kan jag få till en Swedbank-app? Funkar den bara till iPhone (dum fråga kanske). Jag sökte efter Swedbank men fick bara fram Bankroid typ, och gillade inte riktigt den, eller så fattade jag bara inte hur man gjorde med den. Kan man göra överföringar mellan egna konton med Bankroid, eller är det bara till för att kolla saldo?

Skulle bli jätteglad för lite hjälp här, jag är värsta rookien! :P

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    1) Japp, det är därför dom har 3.5mm plugg, så att du kan använda vilket headset med samma anslutning som helst.
    2) Varför din Tidigare SE-lur visade hela bilden var för att den luren kunde inte scrolla åt höger och vänster.
    I Android så stretchar man ut bakgrundsbilden över X-antal "skärmar" som det heter. Så om nosen syns på skärmen längs till vänster, och svansen till höger, så ser du magen i mitten, iprincip. Om du förstår.
    3) Swedbank ska finnas... Om den inte finns på market vet jag inte vad du kan göra. Surfa in på "mobil.swedbank.se" , det är samma sak.
    BankDroid visar ditt aktuella saldo och inkommande/utgående transaktioner.
    Men du kan inte föra över pengar med det.

3. Stiff30

Stiff30 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
  5. Stiff30

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo, men kanske hon hittar den via deras hemsida trots att den länkar till market. Allt är ju värt ett försök.
    Och har man HTC så vet man kanske inte om det funkar via swedbanks hemsida för du hitta säkert din via market i mobilen

6. Jessan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TACK! Nu har jag fått till Swedbank!
    Funderar fortfarande över hörlurarna, stoppade i mina iPod-lurar, och dom passade ju, men ljudet spelades fortfarande i högtalarna liksom...

7. Jessan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. Jessan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, ska försöka få till det där med bilderna! Swedbank funkar fint nu! :-)

9. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Apple har en annan lösning på sina headset så dessa fungerar inte alls. Kika på att införskaffa MW600 istället (blåtandshandsfree) där du kan koppla in vilka lurar du vill. Använder ett själv och är supernöjd.

Vill du ha ett headset med tråd prova ett nokia headset då det tydligen fungerar (be att få prova i butiken först).

10. MechaniX

MechaniX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 9 pro
    Telefon 2:
    Nothing phone 1
    Telefon 3:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo Tab P11 (2 gen)
    Om det är samma som för iPhone så är sladdarna inte kopplade likadant mot 3,5mm pluggen som "vanliga" lurar.. Tacka farbror Jobs för det :)

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jasså. Använvänder själv de medföljande lurarna dagligdags och har inte upplevt något dåligt ljud. Kanske en smaksak eller så kanske passformen som du hade problem med stökar till det.

Det föjler ju med två extra pluppar i olika storlekar. Har du testat båda dessa utan att hitta någon som passar dina öron ?

12. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Hur fick du till Swedbank? När jag går in via Swedbanks sida och kommer till Market står det bara att den inte kan hittas. Försöker jag via webbläsaren står det bara Error 404.

13. Jessan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplever ljudet som på en freestyle från 80-talet, men nu har jag fått till det där med hörlurarna också, hade 3 st iPod-lurar hemma, och 2 av dom funkar och ljudet blev mycket bättre!
    Testade extraplupparna också, men det är tydligen fel på mina öron eftersom ingen av dom fick stanna kvar I öronen ;-)

14. Jessan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gick in på Swedbank via webläsaren och klickade mig fram... error 404 var förhoppningsvis bara tillfälligt för dig!

15. Stiff30

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bra att allt löste sig. Ang MW600 blåtands headset kan jag varmt rekmendera då det är riktigt bra och har du ett par inear lurar typ KOSS så blir du aldrig besviken inte ens på stremad musik.