Headset ljud?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Pelle10, 12 apr 2017.

1. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej

Jag har fått ett bekymmer nu sen jag uppdaterade min S7 till Android 7.0, jag kan inte sänka ljudet på mitt headset när det ringer, alltså jag har en väldigt hög signal rakt in i örat när någon ringer, samma gäller i bilens handfree, där får jag också en hög ringsignal!? Detta är förmodligen enkelt att ändra men jag har inte lyckats hitta var jag kan ändra det?

Tacksam för hjälp:)

Mvh Per

Droid82 gillar detta.
  2. Pelle10

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ingen som har något bra förslag, kanske jag har förklarat konstigt, säg gärna till då?!
    Blir galen på den här höga ringsignalen:(

3. Droid82

Droid82 Guest

Det där problemet har jag haft med ett antal olika android-telefoner (och en windows-phone) men jag hade det dock inte med Galaxy S7 (som jag ej längre äger). Jag vet inte vad man kan göra åt det, vissa telefoner har jag bytt rom på men problemet har kvarstått, drev mig till vansinne när jag hade det och lider med dig. Tyvärr har jag ingen aning om vad man kan göra åt det. Värsta bugg jag någonsin haft, man vill ju inte få hörselskador av sin telefon. :mad:

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Använder jämt headset till min S7e men har inte detta problem. Vad använder du för headset? Vad händer om du trycker på volym ner när det ringer i headsetet?

5. Pelle10

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har ett par Sony SBH-20, har även prova att sänka ljudet när det ringer men det hjälper inte heller, det är samma bekymmer i bilen, ringer numera också väldigt högt efter uppdateringen, innan funkade det bra!

6. flexit

flexit Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tyvärr ingen lösning på vårt problem, jag har också sökt en lösning på detta.
    Det är fruktansvärt jobbigt och ibland har jag rent av blivit skrämd av den höga volymen i öronen när det ringer.
    Hoppas att någon mer insatt i detta har en lösning på det, för det började för mig också efter uppdateringen, var inga problem innan.

Tacksam för hjälp