headset & musik o dåligt knapplås

Diskussion i 'Tattoo' startad av Droid_276, 5 jan 2010.

1. Droid_276

Droid_276 Guest

hej jag har problem med knapplåset när jag lyssnar på musik i tattoon, har provat tre olika spelare o alla spelare ändrar musik i fickan när man har knapplåset på. har jag missat nå väldigt simpelt eller är det fler som sitter i samma pissiga båt som jag, jävligt irriterande när man e ute o springer.

2. Skumflum

Skumflum Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker inte heller att knapplåset är helt 100. Jag brukar dra ner rullisten med aviseringar och sedan trycka på röd lur = Förstärkt knapplås :)

Jag tänkte testa en app som heter Lock 2.0 och fungerar mer som iPhonens knapplås. Men har läst halvtaskiga recensioner. Om du provar, skriv gärna om den är vettig!

Mattias

3. Helena S

Helena S Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade också problem, men jag tror att det berodde på headsetet som följde med telefonen - förmodligen på en glappande kontakt som skickade märkliga signaler. Telefonen brukade helt plötsligt köra igång den inbyggda musikspelaren helt oombedd - gärna när jag redan lyssnade på poddradio i Acast.

Jag köpte ett nytt headset (http://www.htcaccessorystore.com/uk/p_htc_item.aspx?i=187441), vilket minskade problemen. Bäst är det sedan jag dessutom gått in i Acast och avaktiverat möjligheten att styra appen med fjärrkontrollen på det nya headsetet. Innan dess började nämligen Acast spela så snart jag PLUGGADE UR headsetet!!

4. Droid_276

Droid_276 Guest

men grejjen med mitt problem, är att det kommer fram en meny på skärmen där man kan ändra musik trots att tangenlåset el skärmlåset e på, spelar ingen roll om man så även har ett grafiskt lösenord eller drar ner den där lilla rutan uppifrån o ner, Telefonen ändrar låt, spolar och har sig i fickan, ETT SÅDANT VÄRDELÖST TANGENTLÅS HAR JAG ALDRIG VARIT MED OM

5. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Märkte det också nu. Om man trycker på den röda lurknappen så får man fram denna meny även om tangentlåset är på.
    Detta med orginalspelaren vet inte om det blir samma sak med en annan mediaspelare?

6. Oogo

Oogo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

MINA ENHETER

Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Ni kan ju prova att köra med Androids ursprungliga låsskärm (för det borde väl gå?) eller ladda ner en låsskärmsapp. Jag testade det senare men var inte nöjd, dessutom gillar jag mediakontrollerna på låsskärmen - har inte haft problem med ofrivilliga låtändringar mm.

7. Droid_276

Droid_276 Guest

får jag fråga hur du förvarar telefonen i fickan, har du kanske nån extra plast på på skärmen som gör den mindre känslig ?

vad heter androids tidigare skärmlås?

jo förstår nu efter en del eftertanke att det kanske inte är så dum funktion, för dem som är duktigare än jag på att placera den rätt i fickan =P men jag är tämligen kass på det!