Headset som funkar?

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by SwedBear, Dec 13, 2009.

1. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag har inte någon större lycka med headset just nu. Till min iPhone hade jag ett Koss iPhone (iSpark tror jag) headset som har mikrofon där jag kunde pausa/starta musiken.

Nu visar det sig att jag visserligen kan använda headsetet för att lyssna på musik och att svara på samtal men det vill inte starta/stoppa musiken i någon av de appar jag provat (Google Listen för Podcast), Neoplayer eller den inbyggda musikspelaren.

Jag har även ett Ericsson HBD-DS980 blåtandsheadset som jag ville använda för samma sak.
    http://www.sonyericsson.com/cws/support/accessories/hbh-ds980?cc=se&lc=sv

Den går att para ihop och det står att den används för telefonljud och multimedia ljud men dels har jag problem med att ljudet ibland ändå inte går dit och att det definitivt inte går att styra musiken via den. Lite udda är att jag tror jag fick det att fungera någorlunda med min gamla Magic i somras ..

Så frågan är: någon som har ett bra headset (in-ear) som de kan rekommendera som åtminstone kan svara/avsluta telefon samt starta/pausa musik. Den får gärna även styra volym etc.

Jag funderade lite på Sennheiser MM200 men det är ju en liten gamnle att lägga 1300 Kr på nått som man inte vet kommer funka.

2. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte för att kapa din tråd :) Men passar på att inflika att jag gärna vill ha tips på sladdar med mikrofon och fjärrkontroll som man sedan kan koppla sina egna lurar till som passar till Liquid. Alltså ett mellansteg eller vad man ska säga.

3. bonji

bonji Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har ett ps3 bt headset som jag testat o de funkar ypperligt, använde det en hel dag på jobbet o hade inga problem med att ljudet kom nån annan stans.

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

länka gärna till produkt eller skriv åtminstone fullständigt produktnamn så det blir enklare för andra att hitta produkten ifråga. måste även jag köpa nytt headset då det medföljande till liquiden hade ruggigt kasst ljud. Distat så jag trodde öronen skulle ramla av

5. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har liknande problem! Mitt medföljande headset till min Hero fungerar inte att byta musik med, har testat med orginal-musikspelaren samt Mixzing, det händer ingenting när jag försöker byta låt, vilket är väldigt frustrerande! Är det nån inställning man måste göra?
    Är även på jakt efter ett nytt headset då det medföljande är ruggigt oskönt!

Fungerar alla headset eller måste det vara "HTC"-kompatibelt eller dylikt?

/Mvh Martin

6. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Hmm, förvirrande. Jag körde en fabriksreset av min telefon innan jag rootade och nu funkar plötsligt mitt KOSS headset med telefonen. Det kan pausa/spela Spotify och den vanliga musikspelaren. Däremot så tycks inte Nemoplayer kunna styras av den utan när jag trycker play eller paus så startas den vanliga musikspelaren.

hmm, ska testa mitt Ericsson blåtands headset igen senare. Det verkar finnas någon bugg dock eftersom mitt headset förut inte kunde styra musiken ...

7. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en misstanke om att nemoPlayer inte stöjder BTprotokollet för kontrollknappar (vilket är ett helt annat protokoll än det för ljud) och på något suspekt sätt hindrar andra applikationer.

8. CwL

CwL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar lika dant för mig men kan även hålla inne knappen i vanliga spelaren och då verkar den göra en "party shuffle".
    Blev faktiskt förvånad över hur lite möjligheter man har att styra musik. Borde ju gå att ställa in vad man vill göra höja/sänka volym, byta låt framåt eller bakåt, byta playlist mm och detta genom att hålla inne knappen, dubbelklicka samt trippelklicka osv. Trodde också att sådan där ericsson shake borde finnas, jag menar med fina accelerometrar och allt.

Om någon kommer över en styrbar musikspelare så hojta gärna till.

9. CwL

CwL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lyckades byta låt i merdian med medföljande headset genom att dubbel klicka. Ganska svårt att lära sig trycka på rätt sätt dock. Läste i en annan tråd att andra headset med fler knappar funkar bra. Så det är nog det som gäller om man vill kunna göra många saker från headsetet.