1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Problem: Headset startar oönskad aktivitet

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Nummerskivan, 3 maj 2024.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min S23 Ultra har jag en adapter till, så att jag kan använda mitt gamla 3,5 jacks-headset. Det har fungerat bra tills nyligen. Utan att jag har gjort något, vad jag vet (i alla fall inte laddat ned någon app eller uppdaterat telefonen) så har det plötsligt börjat hända att telefonen frågar efter vad jag vill göra, när jag stoppar i headsetet med sin kontakt. Det verkar handla om röstommandon eller någon Bixby som jag inte sett till mycket av tidigare.

    Om jag sätter på mig headsetet för att jag ska köra bil och vill kunna prata plötsligt, så kan det hända att plötsligt sätter radion igång i hörlurarna. Om jag ringer, så händer det ännu mer ofta att radion plötsligt startar när man har lagt på. Sådant här har inte hänt tidigare.

    Nu är ju adaptrarna inte så väldigt bra, och jag tror att det är när det blir lite glappkontakt som de startar plötsligt med Bixby eller radio och röstfrågor. Men förut hände det inte alls.

    Jag smashade min S23 Ultras skärm + kamera, så nu är den på lagning. Jag fick en S23 som lånetelefon. Jag snabbkonfigurerade den och tänkte att jag testar allt möjligt som jag p.g.a. extremt intresse i lång batteritid inte hade på Ultran. Och nu går det verkligen inte att ha headsetet (med adaptern) alls i denna telefon. Bixby eller radio startar direkt. Inte ens kan jag ringa, för mitt i samtalen läggs samtalet på och radion startar (eller telefonen från om Bixby eller röstkommando).

    Alltså, jag fattar att det kan vara glapp, men isättning av kontakt eller glapp ska ju inte starta en avstängd radioapp (absolut inte aktiv i bakgrunden) eller lägga på samtal.

    Vad är problemet? Är det något med telefonerna eller är det så enkelt att adaptrarna är skräp? Den värsta av den är en ny Appleadapter för USB-C till 3,5, så det borde ju inte vara skräpkvalitet. Väldigt irriterande. Jag är nöjd med sladdheadset så att jag slippe laddning och att ha igång bluetooth eller riskera att tappa lurpropparna, men det verkar som att jag kanske får ge upp det.