Headset, vilket ska man köpa till Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ravenshield, 9 mar 2010.

1. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Sitter och funderar på vilket headset jag ska köpa till min HTC Desire när den kommer. Vill helst ha ett trådlöst. Jag har för tillfället ett Jabra BT3030 men jag skulle vilja ha ett bättre ljud då jag lyssnar på musik. Jag har sneglat lite på MW600 men det kanske är onödigt med ett sådant då Desire redan har radio. Desire har ju även stöd för AVRCP, vad innebär detta? Vore tacksam för lite synpunkter och tips :)

2. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Från wikipedia:
    Har ingen erfarenhet av det själv, men låter ju som att man gärna vill ha ett headset som stödjer det :)

3. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

Undra om det inkluderar att man kan se vilken som ringer om man har ett headset med display tro? Hm.. Får forska vidare i det där... ;)

4. DasBoot

DasBoot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

De som har nexus one och mw600 säger att man ser nummret på vem som ringer och man kan styra musiken. Man ser dock inte vilken låt som spelas. Det som är bra med mw600 är att den laddas med micro usb så man slipper ha flera laddare hemma, samt i bilen.

5. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Har själv SonyEricsson Stereo HBH-DS205 som jag användt flitigt det senaste året och hoppas att det kommer att fungera bra ihop med Desire. Kostar ca 400kr idag och är riktigt prisvärt. Man kan pausa, spola, flytta fram/bak, stoppa, svara på inkommande samtal samt använda röststyrning. 3,5 mm hörlursuttag.

6. MangeX

MangeX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man skulle ju forska i om det finns nå sätt att även få låttitlarna att visas på displayen. Eller om det finns nån annan handsfree som har den funktionen?!

7. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag köpte ett Sony Ericsson HBH-DS205 precis innan jag fick min HTC Desire och till min iPhone 3G fungerade headsetet klockrent (så bra det kan göra med iPhone låshet)

Men jag lyckas inte hitta headsetet med min nya HTC Desire, någon som råkat ut för detta nu när telefonen kommit ut?

Edit: Fick det att fungera från tips av kollega, håll inne power knappen och försök ansluta telefonen till den så fungerade det.

Last edited: 15 apr 2010
  8. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Har samma problem med mitt HBH-DS205. Om man håller inne powerknappen stänger väl enheten av sig ?