Problem: "Hej Google spela musik"

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Nicke4ever, 19 okt 2023.

1. Nicke4ever

Nicke4ever Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tidigare har jag kunnat använda kommandot "spela musik" när jag gått in i ett nytt rum för att få Google att fortsätta spela samma musik som innan, fast på den då närmaste högtalaren. Detta har funkat utmärkt så länge jag kan minnas.

Sedan någon vecka drygt har det nästan uteslutande krånglat. Det vanligaste resultatet är att spotify visserligen börjar spela musik, men inte det jag nyss lyssnade på. Istället börjar högtalarna spela albumet "Spelar musik på sitt eget vis" med jazzpianisten Jan Johansson. Ett album jag själv aldrig lyssnat på tidigare, dock har jag titt som tätt lyssnat på andra album med samma artist.

Det händer även ibland när jag ber om annan musik, t ex har vi en playlist när vi nattar barnen. "Sov gott på xxgatan". Då kan jag t ex be google "spela min playlist Sov gott på xxgatan", varvid Google home svarar "spelar upp din spellista Sov gott på xxgatan". Ändå börjar den sedan spela Jan Johansson albumet "Spelar musik på sitt eget vis".

Någon annan som drabbats av samma problem? Några tips?

Problemen har märkts av på både 1st gen och 2nd gen mini, samt på en 1st gen nest hub.