Problem: hej? LGH G2 touch ärende elgiganten

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av multikp500, 11 september 2014.

1. multikp500

multikp500 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

hej har haft problem med min g2s touch.

jag lämna den på elgiganten, men de kunde inte se något problem.
    sedan tyckte jag inte servicen var bra så jag frågade hjälp av lg support, som då ville att jag skulle skicka til lderas verkstad (telecareservice)
    men de hittade inget problem. fast jag skickade till och med en video på det!
    ¨

så då sa lg att jag skulle skicka den till elgiganten igen! och de skulle ha min imei nr för att kolla extra på den.

fast nu fick jag en meddelande som elgiganten sa att jag skulle ringa till de.
    hon i telefonen säger då att jag måste betala 290 kr i avgift för att hämta ut luren??? :mad: så nu vet jag inte vad jag ska göra. vf kan de inte bara fixa en ny fkn skärm/touch. det kostar de 1,5 k är de så snåla elr?

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Servicefirmor verkar vara lata. Visa för personen du lämnar in i butiken till att felet är där, så att de kan skriva att "felet är bevisat i butik" eller liknande. Om du tar ut telefonen och visar felet så kanske du kan få pengarna och skicka in på en gång, eller så får du trycka på att få tillbaka i efterhand. Felet är ju där och om du kan bevisa det så kan de ju inte säga att telefonen är hel och de sökt den i onödan.

3. multikp500

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

jag vet men jag gjorde detta första gången och först skyllde han på lagg sedan "vattenskada" fast det är inget vattenskada! de har ju öppnat min skal så det har nog sett att den inte e skadad.
    de har sämst service någonsin! känner mig riktigt kränkt som kund. ska aldrig köpa från elgiganten någonsin igen!
    jag vet inte riktigit om jag orka argumentera med de längre.

känner mig så jävla blåst. för att de är så snåla och inte vill byta min display.
    1500 kr är inte så mkt för dem.
    men för mig är det! skrapade fan i hop 4 k till luren.

jaja men jag får vänta tills jag går i gymnasiet och få studie bidrag så ska jag skaffa en bra telefon. inget skit.

och jag vet inte riktigt om luren är i affären än. de vill bara att jag ska betala, när jag snacka med de i telefonen. sämsta skit är de.

Last edited: 11 september 2014
  4. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Tråkigt att du blir illa behandlad av Elgiganten och verkligen synd att du har problem med din Touch, men ta inte ut din frustration på G2 i allmänhet. Har haft Sony Ericsson X10, HTC, Galaxy Nexus. Kan säga att LG har lyckats riktigt riktigt bra med den här! Önskar jag inte hade bindningstid kvar annars hade jag köpt en G3 för länge sen. Men fan, stå på dig! Du har alltid 3 års reklamationsrätt på en produkt du inte tycker fungerar som utlovat!

5. multikp500

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Japp det är skit rent sagt.
    men telefonen har inte kommit tillbaka än, så väntar på det.
    men jag har en ny chans att försöka övertala de.
    annars om jag drar in ARN i det så får jag vänta 3-5 månader,

6. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Många år sedan när jag hade en HTC Touch Diamond gick min skärm mystiskt sönder en dag 2månader efter att garantin gått ut, gick till Elgiganten och frågade vad jag kunde göra och killen bakom disk sa att jag fick lämna in den som reklamation, fick skärmen bytt och luren tillbaks på 2veckor. Prova att gå till en annan butik om de vägrar hjälpa dig där du är nu.

7. multikp500

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

jaa man får försöka så bra det går. men är bara rädd att de ska kräva mig på massa avgifter.