hejdå x10.

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av bigpizza, 21 apr 2010.

1. bigpizza

bigpizza Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej. Köpte en x10 för två veckor sen imorgon. Hade en HTC HD2 innan och jag får säga att denna telefonen är seg i jämförelse. X10:an skulle ha släppts i 2009. Känns inte som en 2010 telefon. Sony ericssons release av sina nya telefoner sviktar. De visade x10 i september och det tog den ett halvår för att komma ut. något som gör det värre är att internet översvämmas med prototyper. Hursomhelst så var jag inne i elgiganten och kollade in HTC legend. Den lilla telefonen lyckades klå min x10:a i allt. Den var snabbare, hade bättre skärm och mycket bättre respons från skärmen. Jag blev chockad då x10 har snapdragon och legend har inte det. Det var den sista droppen. jag kommer aldrig mer köpa telefoner av Sony Ericsson. Jag var egentligen inställd på en desire, men gick till min fysiska butik och köpte x10. 10 minuter senare ringer de från internetbutiken och säger att de är redo för att skicka desire..... men jag klarar inte av mera av den här telefonen.

2. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det verkar som det finns två produktionslinjer av X10 eller nåt.
    Min är då inte seg och jag kan jämföra med främst iPhone men även legend.

3. extian

extian Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

intresse klubben antecknar;);)

4. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Köp min 3 veckor gamla Legend då :) Finns annons här på forumet i marknadsdelen :) Ska sälja för att köpa mig en x10:)

5. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter lite som ett barnsligt inlägg för att visa sitt missnöje över sin telefon. Tråkigt dock att den inte uppfyllde dina krav och hoppas du gillar din Legend desto bättre.

Jag "älskar" min X10 iaf och kan inte påstå att den är seg på nåt sätt. Den svarar på ett tillfredställande sätt utan att jag känner att jag måste vänta på nånting, den är riktigt snabb imo och jag har inga högre krav alls på den.

Tycker SE har gjort ett bra jobb sen kan man ju alltid diskutera om det är tillräckligt bra men för min del spelar det ingen som helst roll då jag är nöjd med deras produkt :)

Kan väl dock säga att jag ser fram emot uppdateringarna men det kan nog alla säga som äger en touch idag, oavsett om det är SE, HTC eller Apple.

6. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om din mobil är seg så är det nåt fel på den.

7. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Trolleri :-)

8. bigpizza

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, man kan väl säga att det är ett barnsligt inlägg, då jag framför kritik på ett gnälligt sätt. X10 är en kompetent telefon, skriver från den nu. men jag anser att htc är ett bättre val för mig då de har gjort flera lurar.

9. bigpizza

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej, med tanke på att du kommer att nergradera från 2.1 till 1.6 så varnar jag dig att det kommer att svida mera än en face plant från en motorcykel.

10. FETTO

FETTO Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en Desire och minnet är redan slut trots att jag inte har mer än 90 appar iden då medräknat dom förinstallerade. Vissa spel tar ju 7Mb och i framtiden blir dom knappast mikndre utan större och mer avancerade. I början installerade man en massa skit appar som man gjädjeligen tog bort då minnet blev fullt, men efter en tid började det bli svårt att välja vad man ville avinstallera till förmån för nya appar. Min kompis har en X10:a och jag har lekt lite med den och kan inte se någon märkbar skillnad i prestanda mellan dessa. X10an är snyggare och har mer minne, ångrar köpet i efterhand och tror inte den verkliga skillnaden mellan 1.6 och 2.1 är så extremt stor, men om den vore stor prestanda mässigt så är det ju bara en fördel eftersom telefonerna verkar prestera lika idagsläget. Jag kommer att köpa en X10:a på netonnet i morgon, desiren ger jag till min fattiga bror som är nöjd med vad som hellst som är nyare än 5 år ;)

Men som sagt telefonerna är lika på många sätt och smaken är som baken, jag vet nu att 2.1 inte ger något konkret extra jag vill ha, men om det innehöll betal app och google navigation vore saken helt annorlunda.

X10an har större display och det är en fördel för navigation och websurfning= vad jag vill ha.

11. FETTO

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vänta 4 ever

Gör som jag köp en HTC och vänta 6-12 månader på nästa uppdatering ;)
    En annan intressant sak är att prova att ringa supporten hos HTC och jämföra hur lång tid det tar innan du får svar. Och sedan jämföra svarstiden med andra mobiltel tillverkare ... hehehhehehe

/Mvh
    Mindre nöjd HTC Hero ägare

12. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Vem kunde skicka dig en Desire för 2v sen... ;)

Glömde säga hejdå!

13. FETTO

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe..Kan slå vad om att han är ju en av dom nokia ägare som vägrar inse att Android/Iphone är överlägset Nokia/symbian..

14. bigpizza

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har aldrig ägt en nokia, kommer aldrig att äga en. Egentligen så är det window phone som gäller för mig. Eftersom att jag aldrig spelar spel på telefonen. Men jag tycker att x10 inte är likadn som htc. Smaksak antagligen.