Problem: Hela telefonen force close:ar

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Groof, 5 januari 2012.

1. Groof

Groof Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej Swedroid, jag har länge hängt runt på era forum men aldrig tagit mig tid att registrera mig. Men i och med ett väldigt underligt fel som uppstod under natten så tog mig i kragen för att fråga er vad det kan bero på. :)

Sent igår kväll så stängdes min SGS2a av helt av sig själv, men jag tänkte inte mycket på det. Jag slog på den igen utan problem och la den på laddning. När jag vaknade på morgonen hade telefonen förlorat kontakt med simkortet och låst hela skärmen.
    Efter lite bråk fick jag av och på den igen, och jag blev bemött av en svärm force closes. Hela telefonen vägrade fungera, men jag lyckades till slut få av den igen. Den här gången tog jag ut batteriet i någon minut och slog på igen, samma problem en gång till.
    Så jag gick in i konsollen, rensade cachen och telefonen fungerade igen som den skulle, om än lite segare än vanligt.

Så jag tänkte kolla om det är någon som vet vad det kan vara för fel på den?
    Förövrigt så är det här första gången jag har haft problem med luren sen jag skaffade den tidig Juni. :ehm:
    edit Kanske borde tillägga också att telefonen är helt orootad/flashad eller vad hela det kalaset innebär.

Tack i förhand! :D

Last edited: 5 januari 2012
  2. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.294

MINA ENHETER

3. RURAL

Mottagna gillanden:
    1.294

MINA ENHETER

Om du inte orkar läsa hela tråden för att komma till min "lösning", så citerar jag den här:

"Tog mig in i... Recovery Mode... Heter det så? Alltså, volym upp, home + power on.
    Satt och var en sekund ifrån att köra en fabriksåterställning, men såg valet "clear cache partition". Testade den.
    Rebootade.
    Allt funkar.

Jaaaaaaaa."

4. Groof

Groof Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack för svar RURAL! :)
    Våra problem är väldigt lika, ja. Som jag beskrev (eller försökte beskriva) i min förklaring så har jag redan gjort det och telefonen fungerar igen, om än lite segare.
    Jag ville mest få fram vad problemet kan komma ifrån, och ifall det är något jag kan behöva tänka på inför framtiden. Fick mig trots allt att komma försent till ett viktigt möte på morgonen! :(

5. RURAL

Mottagna gillanden:
    1.294

MINA ENHETER

Har du många installerade appar? Det har jag, och det hade den andra snubben som mailade mig om samma problem också. Drygt 200 st.

Groof gillar detta.
  6. Groof

Groof Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo, jag har en beskärd del appar installerade, runtom 150 st kanske. Då kanske problemet ligger däri :ehm: