Helt död GPS!

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by timoat, Feb 5, 2011.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ursäkta att jag skapar en ny tråd, men vill försöka få bukt på detta asap!

Jag kör Darkys 9.1, precis gjort factory reset på den.
    Gjorde GPS hacket där man böjer upp antennen, gjorde inga skador eller andra misstag som jag märkte. Lade in en lite plastbit som trycker upp antennen från ett kreditkort. Ingen skillnad.

"ingen GPS signal" i Copilot,

"din position kan inte nås för tillfället" I Google Maps,

I Gps Test visar den gul lampa men inga satelliter alls.

Trycker jag igång GPS på rullgardinsmenyn så blinkar det till en target ikon bredvid batteriindikatorn två-tre gånger och sen slocknar den. Kommer inte ihåg om den ikonen var där konstant innan men har för mig det.

Jag har tömt GPS data via SGS tools.

Finns det nån som har någon ide alls så är ni varmt välkomna att upplysa mig!

Det kan väl inte vara så att där jag bor (båstad) finns det inga satelliter i skyn? Jag har testat utomhus, i vackert väder, gick en runda, med wifi påslaget, och av, ingen skillnad.

MVH Tim

2. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

och vad säger de på supporten?
    var har du köp den ?
    ny lur med garanti kvar ?

3. timoat

timoat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo den är ju ny, köpt i Augusti förra året. Jag gissar mig fram till att garantin är körd då man måste skruva upp bakstycket på den för att göra GPS hacket. GPSen var otjänlig innan också, hoppade runt som tusan och var allmänt jävlig så jag ansåg att jag inte hade nåt att förlora efter att ha läst genom XDA tråden och allas positiva erfarenheter.

Jag är inte riktigt 100 på hur supporten tittar på Darkys Rom heller, och hur jag kan flasha tillbaka till stock rommen. Det kanske är så enkelt så att man går in och uppdaterar via Kies (ja vi vet ju hur jefla enkelt det är att uppdatera där...) men jag har ej pratat med supporten ännu. Den var inköpt på phonehouse, så jag har iallafall nånstans att gå med den.

4. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha följt de andra trådarna på forumet ang GPSen i SGS är det enda jag med största sannolikhet kan säga att det inte har att göra med att just Båstad skulle vara en svart fläck för satelliternas omloppsbanor... ;)

timoat likes this.
  5. android3.0

MINA ENHETER

någon tappade bort sin sgs
    de fick en ny
    försäkringen
    är den försäkrad ?

6. timoat

timoat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Genom hemförsäkringen, jag har för mig att phonehouse inte erbjöd "drulleförsäkring"

7. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tappat bort?? Vad har det med trasig GPS att göra? Om du menar att han ska låtsas tappat bort telefonen för att få en ny så finns det ett namn för sådant, försäkringsbedrägeri...

Och även ifall han skulle få en ny telefon så är det högst osäkert att GPSen skulle fungera annorlunda på den eftersom detta är ett välkänt problem med SGS.

8. timoat

timoat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, jag är inte så intresserad av det där. 3.0 men tack ändå!

Jag tycker det är lite underligt att det inte verkar finnas någon annan som haft detta problemet. Eller jo en kille på XDA, han hade böjt upp sin antenn "för mycket" och fick samma symptom, men han sa att han böjde ner den igen och då fungerade det. Icke på min dock...

9. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns tre alternativ som jag kan se det. 1 du har pajjat antennen tack vare din "fix" 2. plastbiten som du har lagt dit för att trycka upp antennen gör att den inte fungerar (plocka bort plastbiten) 3. prova böja tillbaka antennen.
    Jag kan garantera dig Båstad inte är i någon radioskugga då min gps fungerar där.

10. android3.0

MINA ENHETER

om den är försäkrad
    så ska nog få en ny
    eller få det fixat
    jag inte sagt att du ska försöka lura försäkringsbolaget
    tappa bort brukar oftas inte gälla
    brukar krävas en extra försäkring

11. android3.0

MINA ENHETER

man kan nog kolla på några sidor på internet
    var det finns gps täckning

12. android3.0

MINA ENHETER

köpa reservdel eller ny atten
    kan inte kosta så mycket

13. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA Android 3.0!!! Finns en knapp som heter redigera under dina egna inlägg, använd den. Du sitter ju och pumpar ur dig 20 inlägg i timman. Det här forumet kommer vara helt oanvändbart innan den här veckan är slut om du fortsätter kommentera ALLT, vare sig du har något användbart att säga eller inte.

Att köpa reservdelar är nog tyvärr inte aktuellt. Jag har letat runt på nätet själv och det verkar inte gå att hitta GPS som reservdel för oss vanliga döda. Antennen går att byta ut dock, men den är det nog inget fel på. Det är nog själva kontakt-"flärpen" mellan GPS'n och antennen som är problemet.

Tror inte att han behöver kolla upp om han har täckning. Vare sig han får låsning eller ej så ska han hitta åtminstone 4-5 satelliter när han står under klar himmel, så länge han är i Sverige i alla fall.

Han kan i nuläget inte få ut en ny på försäkring då han gjort ett ingrepp i telefonen som bryter garantin. Däremot borde det gå att kunna få den lagad hos anovo eller liknande. Tyvärr tror jag dock att det kan bli en dyr historia om man har otur. Dom är bra på ta ut skrämmande summor på sånt dom vet att man inte kan byta själv, trotts att det är en relativt simpel process.
    Hoppas det ordnar sig för dig Timoat!

timoat likes this.
  14. timoat

timoat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

När ni har igång er GPS, lyser ikonen konstant bredvid täcknings staplarna eller blinkar den bara ett par gånger för att sen försvinna (även om den fortfarande är "upplyst" i rullgardinsmeny) eller blinkar den bara ett par gånger för att sen försvinna?

15. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Den lyser hela tiden när den har fått en fix,blinkar hela tiden innan den har fått en fix

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

timoat likes this.