Problem: Helt död telefon

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av maik, 16 mar 2015.

1. maik

maik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    När jag vaknade idag på eftermiddagen (jobbar natt) så skulle jag öppna ett sms från min bror. Meddelande-appen startade inte upp när jag skulle in där och istället kom rutan "blablabla svarar inte" och jag tryckte då på ok. Därefter kom en till ruta upp där det stod "blablabla svarar inte" och gjorde så typ, 30-40 gånger med olika "appar" som inte svarar varje gång.

Stängde då av telefonen i hopp om att den bara fått någon knäpp, då stod den bara och tuggade i load-screen. Ingenting hände, 30min ungefär.

Startade upp den i recovery mode > factory reset. Allt fungerade som det ska tills den skulle reseta. Det kom upp väldigt många errors, det stod någonting med "error blabla reset /cache". Sedan dog telefonen och är nu helt död, skärmen startar inte. Telefonen startar inte. Hittas inte av datorn. Kopplar jag in laddaren så kommer ingen ikon upp att den laddar.

Jag hade tänkt att jag skulle försöka fixa detta utan att behöva lämna in den men det verkar helt kört. Man blir ju utan telefon så jävla länge....

2. mattismarkus

mattismarkus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Va trist, upplever mkt strul med min också den startar om sig kraschar ofta mm mm

3. maik

maik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Det är lite lurigt, har inte haft ett enda problem med telefonen sedan inköp, ca en månad sedan.
    Sen helt plötsligt bara dog den. Kanske katten som slickat på den medan jag sov eller något, hehe!

4. henriquelindau

henriquelindau Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6 64 GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6 64 GB
    ROM:
    Stock 5.0.1
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    ROM:
    Stock 4.4.4
    Samma skit här , fast min blev varm , sen dog den.. Kom inte in på. Recovery eller nåt. Alls .fick lämna in den idag .stendöd ...