Helt död X10 Mini [Hjälp]

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av MathiasM, 6 nov 2010.

1. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Tja alla,

Hoppa satt någon av er kan hjälpa mig att lösa att problem min sambos X10Mini.

Mobilen hängde sig idag efter ett telefonsamtal. Lyckades att stänga av mobilen, men nu är det helt omöjligt att starta den. Kommer bara till läget det står Sony Ericsson. sedan händer inget mera.

Jag har ej hunnit uppdatera den till 2.1 än.

2. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Googla hard reset. Prova det! Hoppas det fungerar.

Sent from my U20i using Tapatalk

3. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Hur var det nu, topp-knappen och bakåt-knappen samtidigt??? Prova också att ta ut SD-kortet.

4. MathiasM

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Jag har provat allt... inget funkar... Lämnar in den imorn... Något har blivit jävligt fel....

5. Thethirdone

Thethirdone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med allt menar du "installerat om/reparerat" SW? Om inte borde det vara vägen framåt, PC Companion fixar detta till dig.

6. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ominstallation/Uppdatering via PC Companion vore att rekommendera som Thethirdone nämner.

Prova även att ta ur batteriet i några minuter, plocka även ur minneskort samt SIM-kort. Sätt sedan tillbaka endast batteriet och se om telefonen startar fullt.

Prova även att helt slå av telefonen. Håll sedan in Startknappen (på toppen av telefonen) och Hemknappen (mitten silverknapp under skärmen) samtidigt. Telefonen ska starta upp, notera om den kommer längre i starten.

Prova även att slå av telefonen. Håll sedan in Menyknappen (vänster silverknapp under skärmen), och starta sedan telefonen med Startknappen högst upp. Fortsätt håll nere vänstra silverknappen under hela omstarten. Denna manöver ska undvika att telefonen vid något skede laddar in tredjepartsprogram, om det skulle vara orsaken.

Annars bör det vara något programvarufel i startsekvensen, och så länge det inte sitter djupt nog att jävlas med PC Companions tillgång till telefonen så bör det gå att fixa enklare än att lämna in den. Du kan också prova SE Update Service vilket kan vara lite enklare att använda än PC Companion:

http://www.sonyericsson.com/cws/sup...ed/updateservice/xperiax10minipro?cc=se&lc=sv

Installera programmet på datorn, starta sedan programmet, och följ instruktionerna steg för steg. Förhoppningsvis går detta vägen om allt annat misslyckas. :)

7. MathiasM

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    PC Companion fixar inte problemet till mig då den inte äns hittar mobilen när jag ansluter den till datorn.

Den är totalt jävla död, reagerar inte på något alls... Något måste ha blivit fel med hårdvaran tror jag. Får se vad de säger på Dialect när jag lämnar in den. Dialect har iaf bästa servicen i Sverige.