Helt unikt symtom på förslitningskada i öronsnäckor

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Kloppstock, 5 maj 2023.

1. Kloppstock

Kloppstock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Efter blott 1 månads bruk får sladdens glapphet ljudet på Poweamp i telefonen att stegvis höjas till 100 eller sänkas till 0!! ifall sladden viks på fel ställe, men jag kan inte identififera denna punkt på sladden ifall den nu finns, vet bara att det triggas när jag ligger med sladden i sängen (som man ju gör) och vilar handen på telefonen, eller så sker det när sladden korvas ihop i fickan

Jag misstänker att det här problemet möjligörs av den här jävla micken Amazon.se som dock inte ska ha något med en volymknapp att göra

Det kan också vara nån bugg i Poweramps senaste uppdatering kanske som rubbar volymen, vad tror ni?

2. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

På många trådade headsets så finns det ju fler knappar, som exempelvis volymkontroll. Dessa funktioner aktiveras genom att man "kortsluter" samma ledare som mikrofonen sitter på med olika motstånd, helt enkelt eftersom det är den enda tekniska lösningen som finns. Så på något sätt lyckas du kortsluta den ledaren på exakt rätt sätt för att dessa funktioner ska uppstå.
    Mer tekniskt hur det fungerar finns här: 3.5 mm Headset: Accessory Specification  |  Android Open Source Project

Jag skulle helt enkelt ha reklamerat headsetet till Amazon, de skickar säkert ut ett nytt eller ger pengarna tillbaka.

bernard och Kristy gillar detta.
  3. Kloppstock

Mottagna gillanden:
    12
    På den här från Amazon finns det en enda knapp, och det är av och på

Jag fattar ingenting av den där länken så att jag skulle förmåg översätta dom där funktionernas lokalisering till mina öronsnäckor

Jag prövade nu att vara utomhus med sladden, när östanvinden snuddade vi den i olika positioner
    så skruvade den ner volymen :)

Den verkar inte gå att returnera den hos Amazon
    "Levererad: 7 mars 2023" då returnera knappen inte finns, inte för att någon 30 dagars
    garanti skulle ha något med saken att göra, jag får prata med chatsupport och tigga mig till en reklamering, frågan är hur jag ska motivera en sådan här typ av uppstådd skada?

Jag tycker inte att det är ett headsett, då det saknas en valvbåge över huvudet, varför kan vi inte gemensamt kalla det för öronsnäckor? ;)

bernard gillar detta.
  4. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Har du nåt annat o koppla dem mot? En dator eller liknande? Gör de likadant då?

5. Kloppstock

Mottagna gillanden:
    12
    Den är returnerad ;) och fick en ny

Jag hade den i datorn och tv'n, jag borde ha kommit ihåg ifall den chocksänkte volymen, det är skumt