Hem till Sense!

Diskussion i 'Hero' startad av zaragon, 10 feb 2011.

1. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Hej!

Jag vill hem till Sense. Har kört lite andra ROMar ett tag, men efter några veckor finns det ingen som inte blir mer buggig och laggig än original-sense. Så jag vill hem igen. Göra min hero till en HTC Hero igen.

Hur gör jag?

2. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det inte bara att tanka hem senaste ROMen från htc's hemsida och installera via HTC Sync?

3. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Provade precis, men den får nån sorts problem med att hitta den via USBn, då. Ska prova med lite olika USB-inställningar...

4. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Inte säkert att HTC sync får upp kontakten när man inte har en sense-mjukvara i telefonen. Gjorde du ingen nandroid-backup innan du bytte rom?

5. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Det kanske jag gjorde! Är det detta jag ska ha den till? :)

6. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Om du gjorde en sådan så har du ju en exakt kopia på hur din telefon såg ut innan du bytte rom, flasha in den via recovery så är du snart tillbaka till sense.

zaragon gillar detta.
  7. Orfeous

Orfeous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag känner samma sak

8. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Har ni testat TastyFroyo 1.2? Den har fungerat problemfritt för mig i en månad, snabb och rapp!

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

9. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Du kan flasha in Cronos Sense, den är riktigt smidig.

10. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Kanske borde jag testa några ROMs till.

Men jag har inte tid att hålla på att pilla med min telefon. Har jag möjlighet till dumma inställningar så provar jag dem. Jag har missat tillräckligt många samtal för att mobilen varit för laggig för att hinna reagera på svara-knappen innan samtalet ringt ut, försenats i för många viktiga konversationer och optimerat bort för många föreläsningar i skolan nu.

Jag behöver en telefon som fungerar. Och dessutom har jag på sista tiden blivit mer och mer förtjust i HTC som företag och i det de producerar. Hero och Sense är inget undantag. Det finns få finesser i Custom ROMs som är bättre än de Sense, och ingen ROM klår sammantaget Sense vad jag märkt. Det finns enstaka funktioner jag saknar från olika Customs, men inte alls så många som jag saknade av Sense.

Men nu är jag hemma - tills i sommar, när bindningstiden löper ut och jag köper en ny HTC! (Väntar på den nya generationen av HTCer, som väl blir lika mycket vassare än Desire-generationen, som Desire-generationen var vassare än Hero-generationen)

11. Roq

Roq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Ingen som har någon lösning på detta än eller? Jag har googlat runt och testat alla möjliga lösningar men det är ju omöjligt att återgå till originalromen om man, som jag, skrivit över backupen med en annan rootad rom.

Vad fan ska man göra? Är grymt trött på en kass kamera, fel på upplösningen i flera spel, dåligt fungerade dialers och så vidare. Jag har gjort antagandet att en massa kineser hos HTC gör en ROM bättre än en ensam öststatare som gör en fri ROM.

Snälla någon som kan ge en enkel guide för hur det ska fixas? Mitt senaste försök är att ha skaffat en senseROM som gör att jag är kopplad mot htc sync när jag drar igång RUUprogrammet. Dock tappas kopplingen och jag blir bara sur.

12. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Prova en annan Sense ROM, jag har återställt min telefon på det sättet tidigare (även om jag ångrade mig sen och rootade igen :P).

13. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Det finns sence 2.1 rommar som är rootade men för övrigt helt orginal,menar då har man godbitar som apps2sd och bättre kernel men för övrigt orginal med alla sence finesser

14. Roq

Roq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Tack. Jag gav ju till slut upp med letandet faktiskt. Tror knappt det går att fixa. Men det är en svår fråga.

No offence mot dig nu Ele men frågan jag fastnar på är: kan en vanlig person göra ett system som är bättre än ett utvecklat av en drös asiater? Jag landar typ i svaret att det finns fördelar och nackdelar med både original sense och rootade ROMar. Kör faktiskt med denna just nu och tycker det flyter på bra. Är inte helt övertygad om att den är snabbare än vanliga men det kanske finns nåt jag gjort fel etc.

15. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Jag kanske var alldeles för otydlig då,en person kan inte göra en rom bättre en knippe (xxxx) men det var inte jag svarade på heller,utan en helt orginal sense 2.1 rom med ett par ++ typ apps2sd och en bättre kernel en den som är orginal det måste ändå vara det ultimata.

Den rommen du länkar till är inte bara en person som ligger bakom utan en jätteknippe kodare samt jag själv då med specifika förbättringar för våran device,precis så är det med alla rommar idag, sourcen är det väldigt många som jobbar med och i grund och botten så ligger Google bakom allt.HTC samt alla andra företag som bygger android telefoner har google´s bas i botten med diverse olika lösningar med tex. Sense

Edit: I dagsläget de rommar jag kompilerar är rena AOSP i botten med lite lull lull till,vilket jag tycker är det ultimata utan tungrodda sense, visst förlorar man vissa funktioner men inget jag saknar personligen utom en då dialern :D men resten ............
    Men du måste väl hitta hur många 2.1 rommar som helst med sense om du söker lite,modaco,villianrom etc... där kan man ladda ner en 2.1 helt basic enbart rootade och kan även välja custom kernel lr orginal

Last edited: 23 feb 2011