Hemförsäkring och borttappad telefon

Diskussion i 'Off Topic' startad av ElecTriX, 7 aug 2011.

1. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Tänkte bara kolla om någon här som vet (INGA gissningar!) hur det gäller med om man tappat bort sin mobiltelefon och att använda allriskförsäkring (s.k "drulleförsäkring") på den?

Huvudfrågan i det hela är när det gäller kvittot för köpet då jag förlängde mitt Telenor-abbonemang 24 månader och enbart betalade 2700:- istället för 4900:- för telefonen..

Hur funkar det då? Telefonen är ju värd mer än vad jag betalade för den med tanke på förlängningen!

Tacksam för snabba svar!

Last edited: 7 aug 2011
  2. resorb

resorb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är lite olika på försäkringsbolag hur dom hanterar dessa ärende så jag skulle råda dig att ta kontakt med ditt bolag direkt. Självrisken ligger på ca 1000-1200kr. Är telefonen ny får du nog en slant, men räkna inte med hela beloppet. Skulle tro att det är marknadsvärdet på telefonen som gäller, alltså 4900kr ersättningen baseras på.

Vet att mitt försäkringsbolag (LF) kollar på Blocket och gör en uppskattning på beg värdet. Ring och kolla, eller åk dit med kvitto + alla tillbehör samt ev polisanmälan så får du svar.

3. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Du får vad telefonen kostar idag minus självrisk.
    Har själv fått ut en ny SE, hade inte betalt ngt eftersom abonnemanget vad rabatt.

Självrisken är ju olika beroende på bolag, vanligast är väl 1500kr.