Jag hade verkligen inte köpt Proson och inte vänt mig till fd fynda/ljudfokus. Bor i Falkenberg där dom håller till och nej, det är ingen höjdare. Har varit i butiken flera gånger och sett och hört polares system dom köpt där och det är verkligen inget att ha.
Något däremot som är för jävla bra är
Fyndbörsen som ligger här i krokarna med. Dom KAN ljud och lurar inte på någon okunnig det dyraste systemet utan ser till kundens behov.
Deras eget märke som dom jobbat fram med ledande i branschen är snuskigt bra och får och fått fantastisk kritik av folk i branschen. Det märket är XTZ.
Då jag själv jobbat som ljudtekniker och sysslat mycket med hemmabio/ljudanläggningar själv förr i tiden var jag tveksam till XTZ men test köpte ändå deras
93.23 stativare. Otroligt ljud för dom pengarna som man måste lägga till många tusen för att få likvärdigt av andra tillverkare.
Hade inte köpt H/K heller. Dom är inte alls vad dom engång var. Dom flyttade delar eller hela (minns inte) sin produktion i Europa till Polen (tror jag det var) för några år sedan och sedan dess har dom tappat enormt. Jag hade deras AVR157 tror jag den hette och det var total jävla skit. Seriöst, morsans 15 år gamla Technichs förstärkare lät bättre.
Pioneer gör rätt trevliga mer budget förstärkare som du är ute efter.
Jag antar att sovrummet inte är direkt stort? Det handlar ju mestadels om rummets storlek. I dom flesta fall köper folk 5.1 eller t om 7.1 system och tror att dom har världens grej. Visst, det ser bra ut men klarar rummet det? I dom flesta fall, nej.
Hade gått på en förstärkare, en center och två fram stativare i ett sovrum. Det räcker utan tvekan.
Click to expand...