Hemskt dålig batteritid med JJ?

Diskussion i 'Blade' startad av Santzia, 18 feb 2011.

1. Santzia

Santzia Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Har provat att söka men har inte hittat något. Men det är så att jag har hemskt dålig standby numera efter att ha flashat in JJ i telefonen.
    Laddade batteriet fullt vid klockan 7 morse och har nu 42% kvar. Och då använde jag telefonen i ca 20 minuter vis frukosten till att skicka 3 sms och läste forumet här med tapatalk. Resten av tiden har den endast legat på hyllan och jag har kanske slagit på skärmen och kollat om jag fått ngt sms. Men inget annat..
    Några tips på hur jag löser detta?
    Den är för övrigt inte overklockad..

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

2. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Kan vara massor med grejer... :(

Hade du batteriet fulladdat när du flashade den med JJ?
    Några Widgets som ligger och tuggar?
    WLAN igång?
    Hur ser ditt sync-schema ut..?

3. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Kan du väcka luren med hårdvaruknapparna? Isf har den inte gått ner i ordentlig sleep.

4. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Kolla det först och främst. Kan bero på många saker att du har dålig batteritid. Appar, sync, något som hängt sig osv.

Flashade själv in JJ i förrgår och ett tema igår och är mycket nöjd med batteritiden än så länge. Drog ur den ungefär 9:40, har haft mobilen uppe rätt mycket, ändrat bakgrundsbild, flyttat filer, skickat lite mer än 20 sms och haft wifi igång hela tiden och ligger fortfarande på 100%

5. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

antagligen det med knapparna som de nämner ovan, var problemet för mig. tror inte det är romen, så nog någon app som ställer till det

6. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Se till att stänga av GPS, den behöver inte vara igång. GPS drar också en jävla massa.

7. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även när den inte är aktiv, dvs när gps-symbolen inte syns i statusfältet?

8. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad händer om man inte hade batteriet fulladdat när man flashade då?
    Måste man isåfall flasha om telefonen för att få batterimätaren att fungera som den ska?

9. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Nej det ska ju inte spela någon roll. Jag hade ~90% när jag flashade JJ och min batteritid är asbra

10. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ja..Den uppdaterar din position hele tiden, så den käkar batteri. Stäng av den, o sätt på när du behöver gps. Många gps program idag ställer frågan om du vill sätta på gps när programmet märker att den är avstängd.

11. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Nejdå, ingen omflashning. Men du kan testa Desiretricket som det finns en tråd om i den här forumdelen. :)

12. mmr

mmr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Instämmer med andra, tvärtemot, betydligt bättre batteritid med JJ RLS9 än med Stock Telia. Utöver det som tipsat, kolla Google Latitude, det skall visst också vara en skurk, logga ut manuellt från Latitude om du ändå inte använder det.

13. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Inga problem med batteritid här. Däremot märkt att batterimätaren inte direkt är proportionerlig. Sista 15% av mätaren är ungefär lika mkt värd som de första 85%. Alltså, när batterimätaren är full, så rasar den fort, men sista biten tar evigheter att tömma, så man har MYCKET mer batteritid kvar än man tror. Vet ej om detta har att göra med JJ eller ej då jag alltid laddade batteriet när mätaren varnade innan jag la in JJ.

Undrar en grej om GPS-ikonen, är det JJ-relaterat eller Froyo att den försvinner om ingen app använder den? Riktigt irriterande då jag lätt glömmer av att gpsn är på efter jag använt ett program som använt den. Var bättre innan då ikonen var på så fort gps var på.

14. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ikonen syns bara när något program använder gps, har alltid varit så, har inget med jj att göra.

15. Santzia

Santzia Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Tack för alla svar.
    Är lite lat och orkar inte svara 10 gånger till alla så jag gör det enkla istället.
    Jag har varken GPS eller Wlan aktiverat.
    Har inte använt Latitude men gick in och kollade och är inte inloggad där heller.
    Dock märkar jag att jag ibland kan starta skrämen med hårdvaru knapparna.
    Trodde att det räckte med att trycka på powerknappen när jag skulle på i sleep mode.
    Vad gäller widgets så har jag ett par installerade men inget som störde batteritiden på någon av mina tidigare android telefoner, t ex. power control plus, simi clock, one seven pro, mobile signal widget pro, snowstorm (inställd på att refresha 1gg var 4:e timme och inte använda gps eller wifi).
    Iofs måste jag vara ärlig och säga att jag flashade in JJ samma dag jag fick telefonen så jag vet inte om jag kanske fått något måndags exemplar eller något.
    Men det stör mig iaf. Några tips på var jag kan börja söka?
    tycker för övrigt att när jag går in i settings/about phone/Battery use så säger den:
    cell standby 43%, phone idle 38%,maps 14% och display 4%..
    Med mina tidigare telefoner så vill jag minnas att displayen var den som hade dragit mest ström?

/ Santzia

16. Magget

Magget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ge det några laddningar. Min blev bättre och bättre för varje laddning och gick från att hålla max en dag till att nu hålla ungefär tre dagar med normal användning. Jag kör JJ9.

17. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Santzia: använder du Maps så pass mycket att den står för 14% av batteriförbrukningen? Om inte så har du ju en av bovarna där.
    Resten av värdena tycker jag ser bra ut. På en dag när man inte använder luren så mycket så är det normalt att phone idle och cell standby är högst upp då skärmen inte drar något när den är släckt, alltså är - lite ironiskt nog - vänteläget det som drar mest batteri just då.

18. sekonirk

sekonirk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, kass batteritid med nyflashad JJ RLS9 och maps står för 10% av batteriförbrukningen trots att jag inte ens haft maps igång sen flash. Har dödat alla onödiga program med en taskkiller. Hur kan maps då vara igång?

19. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Maps startar bara om sig om du dödar den med task killer, om du då kör autokill kommer det bara bli en loop där den startas/dödas...

Last edited: 19 feb 2011
  20. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tycker det verkar väldigt konstigt att Maps skulle ta så mycket av batteriet när ni inte ens har startat appen själva. Kanske har något att göra med att GPSen är igång? En sak man kan göra är att backa upp alla apps + market links + data med Titanium Backup eller MyBackup och köra en wipe data/cache och flasha om JJ