hero eller magic?

Diskussion i 'Hero' startad av xputnic, 12 aug 2009.

1. xputnic

xputnic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halli hallå

Såhär ligger det till:
    I början av sommaren så köpte jag en HTC magic, och hann njuta av den i ca 3 veckor innan jag blev iknuffad i vattnet med telefon på mig. Ärendet har nu gått till Folksam, och jag kommer att få ut cirka 3900kr från dem. Till saken hör dock att Folksam bara ersätter mig såvida jag köper en Magic igen. Nu är det så att jag har sneglat lite på Heron, och jag är lite småsugen på den. Finns det ngn av er som har erfarenhet från båda lurarna, och som fäller avgörandet för MAGIC resp. HERO?
    Jag undrar också om det finns ngt vettigt sätt att köpa en HERO med hjälp av den ersättning som jag får utav Folksam utan allt för mycket strul? På katsching är det typ 200kr skillnad mellan HERO och MAGIC, ett belopp jag verkligen kan lägga ut själv.

Tack på förhand!

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

kan du inte snacka med butiken som du ska köpa från om du kan få köpa den och sen lämna tillbaka den direkt? du skulle ju kunna köpa heron hos dem då om de äs schyssta.

annars om folksam, likt länsförsäkringar, har en webbshop där man får plocka en vara själv har du förmodligen distansavtalslagen att luta dig mot. mao får du lämna tillbaka telefonen inom 14dagar om du ångrar dig.

3. crani

crani Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kommer inte kunna köpa och lämna tillbaks en telefon från ett försäkringsärende då det räknas som försäkringsbedrägeri. Dessutom så krediteras bara fakturan till folksam och du står där utan varken telefon eller pengar.

Folksam är dock ett av de bästa försäkringsbolagen att ha att göra med vid dessa ärenden. Du kan själv ringa till Folksam innan du dyker in i butiken eller låta säljaren göra det när du är där och se om det går att lägga till för att få en hero istället.

jag jobbar själv i en hemelektronikkedja och får denhär typen av ärenden flera gånger i veckan, man behöver sällan bråka allt förmycket med handläggarrna för att få sin vilja igenom. Förutsatt att det är rimligt förstås;)