Det verkar nu ha dykt upp en intressant Hero-ROM för er som kör en Vodafone-brandad HTC Magic: SuperHero V2. Om ni får lust att prova kan ni ju alltid lägga upp en skärmdump eller två och kanske ge ett utlåtande kring prestanda etc. Ladda hem här För mer info om builden, se här
Jag är helt grön när de gäller android så sorry för min n00b fråga: Kommer alla data att vara raderad när jag uppdaterar ROM?
SuperHero romen innebär att du får gränssnittet från HTCs kommande telefon Hero i Din G1/Magic. Du får även Multitouch i browsern (som funkar ok, fast den inte är helt "äkta") Har man inte tidigare flashat sin telefon kanske inte denna är att rekommendera som den första då det inte finns så bra info om vad som strular i den ännu. All data kommer att vara raderad, eller du rekommenderas att radera allt innan och det ska du göra om du inte vill ha en massa otrevliga fel. Men i och med att dina kontakter finns på gmail så brukar det inte vara någon katastrof. Har du köpt program ska även dessa vara reggade mot ditt konto och kunna laddas ner igen. Här finns guiden för hur man uppdaterar https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Så_här_rootar/flashar_du_din_Magic Jag provkör om ikväll.
Är det nåt special med vodaphone brandade? jag vill så gärna att denna rom ska fungera på nordiska...
Nu snurrar det på min mobil. Har inte hunnit med några större tester ännu men kunnat konstatera att det flyter på riktigt bra. Ska fixa några dumpar. Det är väldigt vackert. Htc har till och med valt att separera de vanliga wigetsen från sina egna genom att göra en separat HTC folder för deras. Kanske är det för snyggt?
Då jag körde en GUI-port av Hero på min Dream så upplevde jag att det gick lite tungt här och var. Sidanimationer och sådant flöt inte ordentligt utan hackade sig fram litegrann, och vissa HTC-widgets (som den övergigantiska klockan) kunde sega ner också. Det var för all del någon månad sedan, mycket kan ha hänt sedan dess.
Jag rullar på i 384mhz. Det kan ibland ta ett tag att ladda "rosie". Multitouch funkar fint i browsern vart kan jag lagra/länka screenshots?
Animeringarna ser bra ut, men allt kan frysa några sekunder medan den laddar en app eller "homescreen". Att sätta sekundvisare på klockan är ju att be om trubbel... man ser ju direkt om den missa en sekund... Provade oxå en som inte var portad till G2 tidigare, på min G2, bara för att kolla runt. tycker denna är snabbare.
En halv dags användning och jag börjar irritera mig mer och mer på "laddningstider" som uppstår lite här och där... Snyggt är det men det känns åter igenom som att HTC inte har haft känslan för var gränsen går mellan utseende och prestanda... Men man ska kanske inte var för hård heller, det är ju ändå inte den officiella ROM;en. Men man får en föraning om hur det kommer att vara den dag då det kommer att komma gränssnitt för mobiler med vassare hårdvara som man kommer att vilja köra på sin då gamla magic med samma sega resultat.... kommer att bli läskigt och väcka ett extremt ha-begär efter ny hårdvara.... Nu ska jag överklocka och se hur det känns....
Det där speglar ganska väl hur jag upplevde Hero-porten, men i mitt fall var prestandaförlusten så påtaglig att jag noterade det omedelbart. Stod inte ut mer än några timmar innan jag återgick till min älskade JF-ROM. Men som du nämner, det är möjligt att den färdiga HTC-produkten kommer flyta betydligt bättre. Jag är emellertid aningen skeptisk till det, med allt grafiskt lull-lull de har klämt in. Två ord beskriver Hero-ROM:en perfekt enligt min åsikt: "Too much".